حیدری ، پنجم شهریور را تاریخ رسمی آغاز استقرار مواکب و نیروهای خدمات رسان برای مراسم اربعین امسال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دیروز در نشست ستاد اربعین گفت: امید است که پنجم شهریور شاهد استقرار خادمان مواکب و مسئولان خدمات باشیم تا بتوان تا فرارسیدن روز اربعین به حداکثر از سطح آمادگی رسید.

او به نحوه اجرایی نشدن مصوبات ستاد اربعین در استان و شهرستان انتقاد کرد و افزود: پیگیری مصوبات و آمادگی برای برگزاری اربعین باید همراه با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی باشد و با وجود اینکه اربعین مهم‌ترین رویداد پیش رو است اما نوع عملکرد دبیرخانه ستاد اربعین در خرمشهر کاستی‌ها و انتقادات بسیار دارد.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: باید برای همه کمیته‌ها شرح وظایف نوشته شود و فرمانداری باید آمادگی کامل داشته باشد و بر فرمانداری‌هایی که به نشست دعوت شده اما در آن حاضر نشدند و حتی تماسی برای بیان علت نداشتند، انتقاد وارد است.

حیدری با بیان اینکه انتظار از شهرداری‌ها شهرهای معین خدمات شهری و ظرفیت مردمی آن شهرهاست، گفت: اکنون همه تمرکز شهرهای معین بر شلمچه است و این در حالی است که شهر خرمشهر وضعیت بحرانی از نظر آب و فاضلاب دارد و به طور قطع در روزهای اربعین در حسینیه‌ها و پارک‌ها بیش از چهار هزار نفر زائر حضور خواهند یافت.

او افزود: بر همین اساس شهر خرمشهر باید به عنوان مرکز پشتیبانی‌کننده سایت مواکب و پایانه عمل کند و همه نیازها در شهر خرمشهر تأمین شود و اگر از نظر زنجیره‌ای یک تفکر استراتژیک برای برنامه اربعین وجود داشته باشد، آبادان پشتیبانی خرمشهر و خرمشهر نیز پشتیبان مواکب خواهد بود که این امر باید به صورت گام به گام انجام شود.

لزوم هم‌افزایی دانشگاه‌های پزشکی برای موسم اربعین

حیدری بر لزوم هم‌افزایی دانشگاه‌های پزشکی برای موسم اربعین در شرایط حساس کرونایی تأکید کرد و گفت: موکب‌های شهرهای معین در صورت آوردن گروه پزشکی و استقرار آن در مرز باید مجوزهای لازم را اخذ کنند تا مشکلی در کار خدمات‌رسانی ایجاد نشود.

آماده نشدن کلینیک درمانی شلمچه

او از آماده نشدن کلینیک درمانی شلمچه انتقاد کرد و گفت: با توجه به بررسی انجام شده این کلینیک برای اربعین امسال آماده نمی‌شود و باید از آن فضا با همان کاربری به صورت دیگر بهره برد.

فرماندار خرمشهر رعایت الگوی محرم و صفر را برای اربعین کافی و بی‌نیاز از انتظار برای تعریف دستورالعمل‌های بهداشتی جدید و برنامه‌ریزی بر اساس دستورالعمل‌های جدید دانست و افزود: طبق دستورالعمل های بهداشتی پارسال اعم از رعایت فاصله‌گذاری و همچنین فراگیری واکسیناسیون می‌تواند در کنترل بیماری کرونا کمک کند و موکب‌هایی که زیر نظر عتبات عالیات هستند باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما یک سری موکب‌ها زیرپوشش عتبات عالیات نیست که باید برای ساماندهی آنها چاره اندیشی کرد.

او، مسئولیت پارکینگ شلمچه را همچون سال‌های گذشته به شهرداری خرمشهر واگذار کرد و گفت: با توجه به سابقه شهرداری امسال نیز مسئولیت پارکینگ به شهرداری خرمشهر واگذار می‌شود که از هم اکنون باید امکانات لازم برای این پارکینگ فراهم شود.

صدور کارت‌های تردد مسئولان و عوامل اجرایی

حیدری به صدور کارت‌های تردد مسئولان و عوامل اجرایی به عنوان دیگر اقدام ضروری پیش از آغاز موسوم اربعین یاد کرد و ادامه داد: چاپ و صدور کارت‌های تردد مسئولان و خودروهای آن مستلزم هزینه است و باید برای تأمین هزینه آنها چاره اندیشی کرد.

فرماندار خرمشهر نیز افزایش تعداد زائران اربعین را پیش‌بینی کرد و گفت: عطش زیارت امسال چند برابر سال‌های گذشته است و شواهد نشان می‌دهد که کرونا عامل بازدارنده برای عشق و علاقه زیارت اربعین نخواهد شد.

او افزود: پارسال باوجود اعلام ممنوعیت تردد زائران از مرز شلمچه ولی چند هزار زائر برای زیارت اربعین در حسینیه‌ها و پارک‌های شهر حضور داشتند و امسال نیز اگر روادید از سوی عراق لغو شود، صددرصد وضعیت تغییر کرده و با ازدحام جمعیت در خرمشهر مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.