مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از واگذاری مسئولیت مدیریت واحد مرز شلمچه به این اداره کل در پی دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،غلامعباس بهرامی نیا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در حاشیه نشست هماهنگی و تسهیل امور تجاری در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در قالب ابلاغی که از سوی نهاد ریاست جمهوری دریافت شده مدیریت واحد پایانه‌های مرز‌ها به وزارت راه و شهرساری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور سپرده شد که در استان‌ها ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملزم به انجام آن هستند و مناطق آزاد نیز شامل این ابلاغ هستند.

او افزود: منظور از مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی استقرار یک دستگاه به عنوان مسئول رصد مشکلات موجود در مرز‌ها و انتقال آن به دستگاه‌های مربوط بالاتر برای حل آن مشکل‌ها است، اما این مسئله از وظایف دیگر دستگاه‌های مربوط در این امر کم نمی‌کند.

بهرامی نیا به نشست دیروز اشاره کرد و گفت: در نشستی که دیروز با حضور استاندار و نماینده ی، ولی فقیه برگزار شد به موضوع مرز شلمچه با توجه به اهمیت این مرز در روز‌های اربعین حسینی برای تردد زائران و نقش مهم این مرز در رونق اقتصادی و تلاش برای رفع موانع در این زمینه پرداخته شد و تصمیم گیری‌هایی که در این جلسه انجام گرفت گام مثبتی در زمینه ترانزیت کالا و مسافر بود.

او از آمادگی کامل پایانه شلمچه برای پذیرفتن هر تعداد مسافر در اربعین حسینی امسال خبر دارد و گفت: فاز دوم پایانه شلمچه انجام شده و مرحله‌ی بهره برداری رسیده و با توجه به قرار گرفتن اربعین حسینی در فصل تابستان اقدامانی نظیر افزایش گیت‌های پذیرش مسافر، سایبان و آبخوری انجام شده است.

مدیر کل راهدادی و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: در فاز دوم توسعه این پایانه مرزی که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده بود به منظور کاهش ازدحام گیت‌های موجود در پایانه از ۲۸ گیت به ۵۴ گیت افزایش پیدا کرد و افزون بر آن پارکینگ جدید و محوطه سازی در مساحتی حدود یک هکتار انجام پذیرفته است.

او در پایان از پیشرفت ۴۰ درصدی احداث پایانه مرزی در شلمچه خبر داد و بیان کرد: یک پاسگاه مرزی در ساختمان ۲ طبقه‌ای با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال احداث است که طبق برنامه زمان بندی تا پایان امسال بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.