معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پلاسمادرمانی برای مراحل اولیه بیماران کرونایی اثربخش بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در مورد خروج روش پلاسمادرمانی از پروتکل درمانی بیماران مبتلا به کووید۱۹ گفت: روش پلاسما درمانی برای ۳۰۰ نفر از بیماران کرونایی استفاده شده و این روش برای مراحل اولیه بیماری اثربخش بود، اما الان بیشتر به دنبال واکسیناسیون عمومی هستیم.

او بیان کرد: پلاسمادرمانی در مواردی اثربخش بوده، اما هنوز در حال بررسی و آنالیز افرادی هستیم و به زودی نتایج این روش را در قالب مقاله‌ای منتشر خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در رابطه با روش درمانی تصفیه خون بیماران مبتلا یه کووید۱۹ بیان کرد: تصفیه خون در مراحل پایانی درمان است و همچنان در مواردی که وضعیت بیمار نامناسب باشد، انجام می‌شود.

جلیلی ادامه داد: بر اساس مشاهدات انجام شده این روش در برخی از بیماران اثربخش بوده، اما هنوز در مراحل تحقیقاتی است.

او در زمینه آمادگی استان در مواجه احتمالی با پیک پنجم کرونا گفت: از نظر تجعهیزات بیمارستانی و دارو مشکلی در استان نداریم و به اندازه کافی تجهیزات مورد نظر را ذخیره کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه آمادگی پذیرش دو هزار و ۶۰۰ نفر را در بیمارستان‌های استان داریم گفت: در پیک چهارم هزار و ۷۰۰ نفر را در بیمارستان‌های استان پذیرش کردیم و آمادگی لازم برای مواجه با پیک پنجم احتمالی کرونا را داریم.

او یادآور شد: در صورتیکه تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان از هزارنفر بیشتر شود، پذیرش‌های غیر اورژانسی را لغو می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.