معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزایش موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان و به منظور شناسایی سریع افراد مبتلا و بررسی اطرافیان آنان افزون‌بر ۱۸۰ رابط سلامت با تیم‌های رهگیری این دانشگاه همکاری دارند.

دکتر سیدمهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: از ابتدای بحران کرونا حضور پررنگ رابطان سلامت در بسیاری از برنامه از جمله آموزش خانوارها به صورت خانه به خانه، غربالگری اصناف با انجام تست تشخیص سریع کرونا در محل کار، همکاری با ستاد بحران دانشگاه در بسته‌بندی ماسک و تهیه شیلد، غربالگری خانوارهای غیرایرانی از نظر کرونا انجام شده است.

وی افزود: رابطان سلامت در شناسایی و ارجاع افراد گروه‌های هدف واکسیناسیون نیز مشارکت دارند و در روزهای گذشته بیش‌از ۲ هزار سالمند را برای انجام واکسیناسیون کرونا شناسایی و به مراکز تجمیعی واکسیناسیون معرفی و ارجاع کردند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با فوت ۲۴مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۷۱ رسید.

محمد هاشمی شهری افزود:با افزوده شدن هزار و ۲۹۸ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۶هزارو.۳۵۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۵۹ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار