موهبتی گفت: مردم همراهی و همکاری کامل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار کرونا داشته باشند زیرا اگر همه امکانات موجود در حد اعلا و استانداردهای جهانی نیز داشته باشیم در صورت عدم رعایت مردم موفقیت حاصل نخواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی  استاندار سیستان وبلوچستان در نشست دریافت کمک های هلال احمر در زمینه کرونا به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: جمعیت هلال احمر نقش‌آفرینی فراوانی در کشور داشته و تبیین‌کننده بسیاری از ارزش‌های والای انسانی است این جمعیت وظایف خود را انجام داده و بسیار اثرگذار بوده و درد و آلام مردم را حس و به موقع نقش‌آفرینی کرده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در حوزه کمک به جامعه به ویژه در سیستان و بلوچستان که در این چند سال اخیر سیل، گرد و غبار و مجموعه‌ای از بلایای طبیعی در آن وجود داشت بسیار نقش آفرین بوده که در اینجا از همه داوطلبان و فعالان این جمعیت تشکر می‌کنم.
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از خدمات کارت درمان و بهداشت که در این شرایط سخت بسیار تلاش می‌کنند گفت: باید تشکر کرد از سازمان‌هایی که همراه بهداشت و درمان بودند و در سه قوه مقننه شامل نمایندگان مجلس و قوه قضاییه که انصافاً نقش‌آفرینی کرده‌اند و در همه صحنه‌ها حضور فعالانه داشتند و در جهت رفع موانع در حوزه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش و کمک کردند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با فوت ۲۴مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۷۱ رسید.

محمد هاشمی شهری افزود:با افزوده شدن هزار و ۲۹۸ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۶هزارو.۳۵۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۵۹ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار