با فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به گفت و گو نشستیم تا با علائم ویروس دلتا بیشتر آشنا شویم.

مائده جعفری، فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: بیش از ۱۸ ماه است که ما در دنیایی همراه با COVID زندگی می‌کنیم، در ابتدای همه گیری، سازمان بهداشت جهانی در تلاش بود تا مردم را در مورد چگونگی شناسایی علائم ویروس آگاه کنند، اما با تکامل ویروس کرونا، به نظر می‌رسد رایج‌ترین علائم نیز تغییر کرده است.

او افزود: افراد آلوده به نوع دلتا ویروس کرونا، نوعی که ابتدا در هند شروع و سپس در بیش از ۸۰کشور از جمله ایران در حال گسترش است علائمی متفاوت از اوایل بیماری همه گیر با COVID دارد.

فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: سردرد، سوزش گلو، آبریزش بینی، تب و سرفه پنج مورد از علائم شایع نوع دلتا است.

جعفری تصریح کرد: در حالی که تب و سرفه همیشه از علائم شایع COVID بوده و سردرد، گلودرد و آبریزش بینی به ندرت بروز می‌کرده است، در همین حال از دست دادن حس بویایی که در ابتدا کاملا رایج بود، اکنون در رتبه نهم علائم در نوع دلتا قرار دارد.

او گفت: علائم در نوع دلتا می‌تواند در ابتدا شبیه سرماخوردگی باشد؛ قدرت سرایت در نوع دلتا ۶۰درصد بیشتر از نوع آلفا (انگلیسی) است و باز هم همه ما باید با رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و زدن ماسک از انتشار این ویروس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.