رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت از کاهش مصرف قلیان با تعطیلی ۲۲ هزار واحد صنفی در کشور خبر داد.

بهزاد ولی زاده رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ممنوع بودن عرضه قلیان و مواد دخانی اظهار کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت عرضه هرگونه مواد دخانی و حتی قلیان در قهوه خانه‌ها ممنوع است و طبق قانون با عرضه کنندگان محصولات دخانی و حتی مواد معطر تخلف کرده برخورد می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تنباکو معطر ساماندهی نشده است و حذف مواد معطر در تنباکو‌ها نیز در کشور عملا اتفاق نیفتاده است و رای دیوان عدالت اداری به طور کامل اجرایی نشده است.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه استعمال دخانیات در سفره خانه‌ها ممنوع است، بیان کرد: وزارت صنعت حذف مواد معطر از تنباکو را اجرا نکرده و تولید کنندگان به رای دیوان توجه کافی را نداشته اند.

مردم عرضه کنندگان قلیان را به وزارت بهداشت گزارش کنند

او تاکید کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت دخانیات ضرر زیادی در افراد با توجه به شیوع بیماری کرونا دارد و ما این مستندات را به ستاد ملی کرونا ارائه داده ایم. عرضه قلیان از ابتدای شیوع بیماری کرونا متوقف شده و مراکز عرضه قلیان غیر فعال شده اند و میزان مصرف قلیان کاهش داشته است. قبل از شیوع بیماری کرونا ۲۲ هزار واحد صنفی عرضه قلیان در کشور فعال بودند که امروزه ۹۰ درصد از این واحد‌ها تعطیل شده اند و اگر واحدی اقدام به عرضه قلیان کند تخلف کرده و مردم باید با شماره ۱۹۰ که مربوط به وزارت بهداشت است این گونه تخلفات را گزارش کنند تا در کم‌ترین زمان ممکن بازرسان به موضوع تخلف بپردازند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار