مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش از اشتغال ۷۴ فرد دارای معلولیت طی حدود ۳ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرهاد قاسمی مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای ۷۴ نفر از افراد دارای معلولیت با مشاوره این مرکز از سال ۹۷ تاکنون اشتغال ایجاد شده است.

او گفت: از این تعداد یک معلول اعصاب و روان، ۳۵ معلول جسمی و حرکتی، ۱۷ معلول ناشنوا و همچنین ۸ معلول دارای مشکلات بینایی و ۸ معلول ذهنی هستند.

قاسمی گفت: سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت را برای کاریابی و مشاوره شغلی به این مرکز معرفی می‌کند و پس از توانمند سنجی این افراد شغلی که به آن علاقه و توانایی انجام آن را دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

او گفت: براساس مجوز بهزیستی، سالانه می‌توانیم زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم کنیم.

قاسمی افزود: از ۳۰ درصد بیمه تامین اجتماعی حق کارفرما دولت ۲۳ درصد را به کارفرمایانی که معلولان را به کارگیری کردند باز می‌گرداند.

او گفت: برای هر فردی که به کارگیری می‌شود پس از ۶ ماه پرداخت حق بیمه سازمان بهزیستی تسهیلاتی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد به کارفرمایان می‌پردازد.

این مقام مسئول گفت:سقف این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

قاسمی گفت:۳ ماه زمان برای انطباق افراد دارای معلولیت با محیط کار به عنوان دوره کارورزی در نظر گرفته می‌شود و طی این مدت آن‌ها کار را یاد می‌گیرند.

مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش در اواسط سال ۹۶ افتتاح شد و این مرکز پشتیبان شغلی افراد دارای معلولیت مانند اعصاب و روان، جسمی و حرکتی و معلولیت ذهنی، بینایی و شنوایی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.