رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز گفت: با تلاش و همت انتشارات شهرستان سقز ۴۹ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هیوا حاج محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز اظهار داشت: چاپ و نشر سقز یکی از فعال‌ترین حوزه‌های فرهنگی در غرب کشور است که این صنعت به واسطه نزدیکی به اقلیم کردستان، می‌تواند به اقتصاد فرهنگ و هنر این دیار، کمک شایانی بکند.

او با بیان اینکه پنج انتشاراتی (پنجره، گوتار، خانی، بیریار و هه‌ژان) در سقز فعال هستند، افزود: از این ۴۹ عنوان کتاب چاپ شده، ۳۲ کتاب توسط پنجره، ۱۰ کتاب توسط انتشاراتی خانی، هفت عنوان کتاب توسط گوتار و ۲ کتاب توسط بیریار به چاپ رسیده است.

حاج محمدی با اشاره به اینکه انتشاراتی هه‌ژان سه عنوان کتاب را برای چاپ آماده کرده است، اضافه کرد: از این تعداد کتاب‌های چاپ شده ۱۶ مورد در حوزه کودکان است و مابقی هم در عنوان‌های مختلف چاپ و روانه بازار شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز با اشاره به اینکه بیشترین تیراژ این کتاب‌ها معمولا ۵۰۰ یا هزار است، یادآور شد: چند ساله گذشته انتشاراتی‌ها کتاب‌های چاپ شده نویسندگان را به فروش می‌رساندند و این برای نویسنده مشوق خوبی بود، ولی در حال حاضر انتشارتی‌ها فقط کتاب‌ها را به چاپ می‌رسانند.

حاج‌محمدی به وضعیت نشر در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا ضرر و زیان زیادی به حوزه فرهنگ و هنر رسانده است، چون قبلا کنسرت، جُنگ شادی، تئاتر و نمایش، نمایشگاه‌های نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شد، ولی با ورود کرونا همه این برنامه‌ها لغو یا بصورت آنلاین برگزار می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.