مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: هرمزگانی ها با مصرف دو هزار و ۳۸۰ مگاوات برق در یک شبانه روز رکورد مصرف برق را در استان شکستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هاجر عبدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به مصرف  دو هزار و ۳۸۰ مگاوات برق در نهم تیر ماه  در استان گفت: مصرف برق در هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

عبدی  افزود: در سال‌های گذشته اوج مصرف برق در تابستان بود، اما امسال با وقوع گرمای زودرس، اوج مصرف در نیمه بهار ثبت شد و با گرمتر شدن هوا، مصرف روزانه برق بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید؛


او با اشاره به این که نهم تیر امسال، هرمزگانی ها با مصرف دو هزار و ۳۸۰ مگاوات برق رکورد مصرف برق را در استان شکستند،گفت: علت قطعی‌های برق در هرمزگان هم کاهش تولید برق در کشور و افزایش مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی است گفت: با مدیریت مصرف و صرفه جویی در بخش خانگی می‌توان تابستان را بدون خاموشی سپری کرد.

عبدی از مشترکان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا استان با خاموشی‌ها مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: ساعت اوج مصرف برق در استان ۱۳ تا ۱۷ است که توصیه می‌شود در این ساعت‌ها از وسایل پرمصرف، کمتر استفاده شود.

عبدی افزود: قرار دادن دمای کولر بر ۲۴ تا ۲۶ درجه نیز به مدیریت مصرف کمک می‌کند.

هرمزگان ۷۲۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۴ درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.

انتهای خبر/ع

برچسب ها: توزیع برق ، گرمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.