رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده ۸۵ درصدی از ماسک برای کنترل اپیدمی کووید ۱۹ ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف بسیار ضروری است چرا که هم اکنون شاخص بهداشت فردی متاسفانه بسیار پایین آمده و به ۸۰ درصد رسیده است.

او افزود: باید همچنان شست و شوی دست ها، ضدعفونی سطوح رعایت شود، تصور عدم انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده کاملا اشتباه است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف و اصناف استان به ۷۳ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه شاخص استفاده از ماسک، بویژه از سوی دریافت کنندگان خدمات و مردم عادی به ۶۵ درصد رسیده است ادامه داد: استفاده ۸۵ درصدی از ماسک برای کنترل اپیدمی کووید ۱۹ ضروری است.

شیرانی گفت: فاصله اجتماعی باید همچنان رعایت و در هر شرایطی افراد باید در تجمعات فاصله دو متری خود با دیگران را رعایت کنند.

او افزود: زنگ خطر شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور به صدا درآمده و کشور وارد موج پنجم شیوع بیماری شده است.

شیرانی اضافه کرد: تاکنون مورد مثبت قطعی مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در استان گزارش نشده است.

او ادامه داد: نمونه ارسالی از پنج بیمار مشکوک به ویروس نوع دلتا کرونا که از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور و عتبات به استان بازگشته اند به انستیتوپاستور تهران ارسال و امیدوار هستیم پاسخ آن‌ها منفی باشد.

شیرانی گفت: ۴۲ درصد نمونه‌های مشکوک به کرونا مثبت اعلام می‌شود که این امر بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌افزاید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار