معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه‌ای جامع برای وضعیت‌های مختلف حضور دانش آموزان در مدارس تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبات قبلی و با بیان اینکه املاک مازاد آموزش و پرورش در شهرستان‌ها بایستی با قیمت کارشناسی بفروش برسد، گفت: سند مالکیت املاکی که متعلق به آموزش و پرورش است، ولی در دست دیگر دستگاه‌های دولتی است باید سریعا منتقل شود.

او با بیان اینکه برای دانش آموزان استثنایی علاوه بر علم آموزی باید مهارت آموزی را نیز در اولویت قرار داد، از آموزش و پرورش استثنایی استان خواست، نیاز‌های خود را در این مورد احصا کنند تا با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در جهت رفع آن‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: هر چند در دوران کرونا با اقدامات خوب آموزش و پرورش، دانش آموزان بصورت غیر حضوری از شبکه شاد استفاده کردند، ولی با اینحال ادامه روند تحصیل دانش آموزان بصورت غیر حضوری می‌توانند افت تحصیلی را بدنبال داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسات قبل و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: از دوم مردادماه ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آغاز می‌شود و بر این اساس اقدامات خوبی جهت جذب دانش آموزان بر حسب علایق آن‌ها جهت تحصیل در هنرستان‌ها انجام شده است.

احمد ناصری در بیان اقدامات انجام شده در بحث متوازن سازی رشته ها، به برگزاری نشست‌هایی با واحد‌های بزرگ صنعتی جهت ایجاد هنرستان‌ها و نیز همکاری با صدا و سیمای مرکز اردبیل اشاره کرد.

او همچنین به فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: اقدامات قانونی در این مورد در حال انجام می‌باشد و قطعا اعتبار حاصل شده از این طریق برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل در ادامه به تعیین شهریه مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: تعیین نرخ شهریه توسط شورای نظارت استان در حال بررسی و جمع بندی است که پس از تعیین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و مدارس نیز موظف خواهند بود ثبت نام دانش آموزان را بر اساس آن تنظیم کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.