سیاره‌های معلقی که به جای چرخش به دور ستاره‌های اصلی، در فضا آزادانه چرخش می‌کنند توسط ستاره شناسان کشف شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان داده‌هایی را که تلسکوپ فضایی کپلر ناسا چهار سال پیش طی مأموریت دو ماهه K۲ مشاهده کرده بود و ستاره‌ها را در منطقه ۳.۷ درجه برآمدگی کهکشان نشان می‌دهد، مورد بررسی قرار داده اند. بر اساس این داده‌ها ستاره شناسان یک جسم نامرئی دارای نور با ستاره‌های پس زمینه و کهکشان را کشف کردند که به صورت همزمان نور آن‌ها افزایش می‌یابد. همچنین ۲۷ سیگنال میکرو لنز گذرا نیز در بین یافته‌های ستاره شناسان بود که مدت زمان آن از یک ساعت تا ۱۰ روز متغیر بود.

اجرام آسمانی

اجسام تازه کشف شده‌ای که در فضا پرواز معلق دارند

سیگنال‌های یافت شده از اجرام مذکور نشان می‌دهند که سیگنال‌های کوتاه با سیگنال‌های طولانی‌تر همراه نیستند به همین دلیل پیش بینی می‌شود که یک ستاره اصلی دراین میان وجود داشته باشد؛ بنابراین تمامی این اطلاعات به سیاره‌هایی که پرواز معلق دارند اشاره کنند. چنین اجسامی ممکن است در ابتدا در ابر سیاره‌ای شکل گرفته باشند قبل از اینکه توسط نیروی جاذبه سیارات سنگین‌تر دیگر به فضا پرتاب شوند.

اگرچه تلسکوپ کپلر ابزار خوبی برای مشاهده ریزنمایش در یک زمینه متراکم از اشیا در مرکز کهکشان نیست، محققان از نرم افزار جدید برای پردازش داده‌های نورسنجی استفاده کردند، که به این ترتیب هم می‌توان رویداد‌های شناخته شده ریزنمایش و هم اجرام آسمانی جدید را تشخیص داد.