راهکار‌های لازم برای رفع موانع طرح گردشگری دهکده‌ احمدآباد و مسجد ابوالفضل علیه السلام دو راهی روستای جرجافک زرند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در پی بازدید میدانی تعدادی از مدیران شهرستان زرند راهکار‌های لازم برای رفع موانع در مسیر طرح گردشگری دهکده‌ گردشگری احمدآباد و مسجد ابوالفضل علیه السلام دوراهی روستای جرجافک مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید فتاحی بخشدار مرکزی زرند با بیان اینکه در صورت توجه به صنعت گردشگری شهرستان ضمن رونق اقتصادی جوامع روستایی، شاهد کاهش بیکاری در روستا‌ها خواهیم بود گفت: اگر چه خساراتی که در دوران کرونا به صنعت گردشگری وارد شده بسیار فراوان بوده و فعالان این صنعت لطمات شدیدی در فعالیت اقتصادی خود متحمل شده اند، اما روحیه‌ی مثال زدنی سرمایه گذاران این بخش و متوقف نکردن فعالیت‌های عمرانی واحد‌های گردشگری نوید بخش دوران باشکوهی در گردشگری شهرستان است و امیدواریم با مساعدت‌های ویژه‌ای که به این صنعت می‌شود باعث دلگرمی فعالان این حوزه شود.

قادری رئیس اداره‌ اوقاف نیز با تمجید از تلاش‌های صورت گرفته در بخش گردشگری شهرستان خصوصا روستا‌های مختلف گفت: ما به عنوان دستگاه متولی امر وقف همیشه نگاه مان به بخش گردشگری و میراث فرهنگی به صورت خاص و ویژه بوده و همچنان آمادگی داریم در این رابطه همکاری‌های خود را با میراث فرهنگی گسترش دهیم و در کنار این صنعت برای رونق اقتصادی شهرستان تلاش کنیم.

قلی زاده نماینده‌ دادگستری هم در این بازدید گفت: طی سال‌های اخیر دستگاه قضایی با تعامل زیاد برای رشد و شکوفایی صنعت گردشگری همکاری داشته و دو روستای هدف در توانمندسازی روستا‌ها که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان طی دو سال اخیر معرفی شده نمایانگر این موضوع است.

او افزود: هر زمانی موفق به ایجاد رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان شویم نتیجه‌ آن کاهش جرایم و افزایش شور و نشاط اجتماعی بوده و این یک سیاست راهبردی در دستگاه قضایی است.

اسلامی،رییس میراث فرهنگی زرند هم گفت: بزودی از یک طرح ویژه که با همکاری بخشداری مرکزی و میراث فرهنگی زرند در حال بررسی است برای اطلاع سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری رونمایی خواهد شد.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی هم در این بازدید گفت: گردشگری و بحث کشاورزی دو مقوله‌ در هم تنیده هستند و اخیرا تفاهم نامه‌ همکاری بین اداره کل میراث استان و منابع طبیعی استان وسازمان نظام مهندسی کشاورزی منعقد شده تا نسبت به تسهیل مسیر سرمایه گذاران صنعت گردشگری اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار