احضار رانندگان حادثه ساز به مراجع قضایی

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی گفت: با دستور مقامات قضایی رانندگان دارای تخلفات حادثه ساز احضار و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با اشاره به وقوع ۴۰ حادثه درون شهری واژگونی خودرو در استان ، گفت: حدود ۸۰ درصد از این حوادث در مرکز استان رخ داده است.

وی افزود: افزایش بی رویه‌ای در حوادث درون شهری داریم که به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه رخ می‌دهد.

به گفته سرهنگ عباسی برای کنترل این وسایل نقلیه، ضمن اعمال قانون مالکان خودرو با افزایش تیم‌های کنترل نامحسوس و ثبت تخلفات توسط نیرو‌های پلیس و سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها و احضار رانندگان متخلف با دستور مقامات قضایی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش تخلفات حادثه ساز در ایجاد حوادث ناگوار، از برخورد جدی با متخلفان در استان خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی اعمال قانون در خصوص پلاک‌های مخدوش شده در استان، گفت: مخدوش نمودن پلاک خودرو علاوه بر تخلف رانندگی، یک تخلف کیفری است، که علاوه بر توقیف خودرو تا یک سال حبس برای این جرم پیش بینی شده است.

سرهنگ عباسی با اشاره به اجرای محدودیت‌های کرونایی با نظارت سامانه‌های هوشمند، گفت: تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان جریمه و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.