مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به اعمال خاموشی‌های بدون برنامه در مناطق مختلف استان اصفهان، وزارت نیرو و شرکت توانیر موظف به اعمال مدیریت جامع درخصوص وضعیت برق هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه بار‌ها به وزارت نیرو، شرکت توانیر و دیسپاچینگ کشوری عنوان شده است که باید برای خاموشی با برنامه عمل کنند، ولی بی‌برنامگی در قطع فیدر‌های برق برای مردم استان اصفهان مشکل ساز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اثر قطع برق بدون اطلاع قبلی از روز گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ مورد حادثه گیرافتادن در آسانسور در استان گزارش شده است.

او خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهر‌های بزرگ استان را موجب قفل شدن ترافیک و اختلال در تردد شهروندان عنوان کرد و گفت: از سویی در برخی بخش‌های صنعتی و تولیدی به علت قطع ۲ تا سه بار برق در یک روز توسط دیسپاچینگ کشوری خسارت‌هایی وارد شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه اصفهان سالانه ۲ هزار مگاوات کمبود برق دارد گفت: باید وزارت نیرو برای ساخت نیروگاه‌ها در استان پیش از رسیدن به این وضعیت خاموشی‌های از پیش تعریف نشده اقدام می‌کرد.

او یکی از دلایل قطعی برق را افزایش دما عنوان کرد و گفت: در ماه جاری در اصفهان بین ۲ تا چهار درجه افزایش دما نسبت به نرمال وجود دارد که در تمام طول تابستان نیز شدت گرما تا ۲ درجه بیش از حد نرمال خواهد بود و بر این اساس دمای هوا در اصفهان از ۴۰ تا ۴۲ درجه و در برخی شهرستان‌ها تا ۴۶ درجه نیز افزایش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه افزایش دمای استان در ۲۰ سال گذشته کم سابقه بوده است افزود: کم بارشی، افزایش مصارف و کم شدن توان تولید برق کشور موجب اعمال خاموشی‌های تعریف نشده در استان شده است.

او یادآور شد: شهرداری‌ها موظف به نصب سیستم "جی پی اس" در چهارراه‌ها برای حفظ برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هستند و شهروندان نیز باید الزمات قطع و وصل برق را که بر روی سامانه مربوطه در وزارت نیرو قرار دارد برای پیشگیری از بروز خسارت به لوازم خانگی رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای استفاده از دیزل ژنراتور و تامین برق اضطراری تاکید کرد و گفت: شرکت‌های برق استان نیز باید ۲۴ ساعته مسائل و مشکلات را به‌صورت منطقه به منطقه پیگری کنند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید سهم خاموشی‌های استان را کمتر کنند و اداره برق نیز موظف به اعلام جدول خاموشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین شرکت برق موظف به اعلام الزامات ایمنی به صنوف است و صنوف باید نسبت به اعمال طرح‌های ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث اقدام کنند.

پیش از این مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد که قطع برق و خاموشی‌ها تابع نیاز شبکه است و زمان دقیق و مشخصی را نمی‌توان برای پایان آن اعلام کرد.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

شهرستان اصفهان دارای یک میلیون و ۱۷۲ هزار مشترک برق است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار