یک شرکت خلاق با تولید وسایل رباتیک کمک آموزشی توانست تغییری جدی در برنامه آموزشی تعدادی از مراکز آموزش پیش‌رو ایجاد کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طباطبائی فر، مدیرعامل شرکت خلاق دانش‌پویان رباتیک در این باره اظهار کرد: مجموعه دانش پویان رباتیک در حال حاضر مشغول طراحی و اجرای سیستم‌های اتوماسیون و رباتیک بوده که بیشتر در حوزه آموزشی کاربرد دارد.

او افزود: بسته‌های ارزان قیمت آموزش رباتیک، الکترونیک و مکانیک که شامل قطعات متنوع در این سه حیطه است از جمله محصولات پرفروش و پرطرفدار است که هم برای کارآموزان و هم برای مدرسان جالب توجه است.

این فعال صنایع نرم و خلاق ادامه داد: سازه‌های پلاستیکی و فلزی، plexi، برد‌های کنترل ۴ و ۶ کلید، پک‌های رباتیک، بدنه‌های ربات، موتور گیربکس‌های پلاستیکی شش چرخ دنده، ماژول‌های رباتیک، چرخ‌های مناسب برای ساخت ربات، صفحه‌های مدل دار ربات، کیت‌های آموزشی و نظایر آن از جمله برخی محصولات ما هستند که سعی شده با کیفیت بالا عرضه شوند.

طباطبایی فر گفت:  در تلاشیم تا با تولید وسایل کمک آموزشی جدید، به مراکز آموزشی کمک کنیم تا خلاقیت بچه‌ها را تقویت کنند. این وسایل به گونه‌ای طراحی شده است که بر روی خلاقیت و تشویق بچه‌ها به استفاده از قوه خلاقه تمرکز کنند. در حال حاضر فضای آموزش و مدارس کشور بیشتر بر مطالب حفظیات تاکید دارد، این در حالی است که تقویت خلاقیت بچه‌ها بسیار مهمتر است و این وسایل کمک آموزشی در این حوزه طراحی شده‌اند.

مدیرعامل این شرکت خلاق با اشاره به اهمیت استفاده از نوآوری در آموزش نوین افزود: برای مثال یکی از محصولات ما یک نرم‌افزار است که بچه‌ها با کمک آن برنامه‌نویسی یاد می‌گیرند. می‌دانید که در سده حاضر اگر برنامه‌نویسی بلد نباشید، عملاً بیسواد محسوب می‌شوید. به همین دلیل مهم است که کودکان زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. این نرم‌افزار به کمک بازی و جلوه‌های بصری شاد و مفرح، کودکان را تشویق می‌کند که مرحله به مرحله زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند.

او در ادامه گفت: همچنین یک سری قطعات جدا از هم فلزی و پلاستیکی تولید کرده‌ایم که کودکان می‌توانند با آن‌ها بی‌نهایت شکل و طرح تولد کنند، این اشکال تولید شده بسته به هوش، خلاقیت و ذوق و قریحه کودکان می‌تواند متنوع و پیچیده باشد. تولید وسایل رباتیک کمک آموزشی، اسباب بازی‌های فکری و آموزشی و برخی دیگر از محصولات فکری، از جمله تولیدات ما محسوب می‌شود. در حال حاضر با ده‌ها مرکز در سراسر کشور کار می‌کنیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک دایره فعالیت‌های ما بسیار گسترده‌تر شود.

طباطبایی فر، با اشاره به برخی دیگر از محصولات شرکت، افزود: ما تلاش کردیم در بازار رقابت به جای صرف هزینه‌های هنگفت مثل تبلیغات تلویزیونی و یا بسته بندی‌های زرق و برق دار به خواسته‌های مشتری احترام گذاشته و محصول را با بسته‌بندی ارزان‌تر و بدون هجمه تبلیغات، تنها با مقصود گسترش رباتیک به عنوان یک سرگرمی مهیج و بازدارنده از انحرافات سنین نوجوانی و کودکی و مهمتر از همه یک وسیله کمک آموزشی ارائه کنیم تا محروم‌ترین نقاط ایران هم امکان آموزش در این دنیای پر از تجربه و هیجان را دارا باشند.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار