رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، واحد‌های صنفی و غیرصنفی متخلف این شهرستان بیش از ۳۳ میلیارد ریال جریمه شده اند.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال در مجموع ۳ هزار و ۲۳ بازرسی شامل ۲ هزار و ۶۲۳ بازرسی از واحد‌های صنفی و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های غیر صنفی انجام شده که در مجموع برای هر کدام به ترتیب ۲۱۵ و ۱۱ پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

جهین با بیان اینکه اصناف متخلف بیش از ۳۳ میلیارد ریال جریمه شدند، افزود: گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته طی سال جاری بوده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین در قالب گشت‌های مشترک شامل اتاق اصناف، بهداشت و درمان، اداره استاندارد، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اماکن عمومی به همراه بازرسان این اداره، ۳۸۲ مورد بازرسی انجام شده که طی آن ۲۳ پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد همچنین بیان کرد: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحد‌ها می‌شود.

جهین با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در سه شیفت کاری اجرا می‌شود، گفت: در همین مدت ۱۴۰ مورد شکایت از واحد‌های مختلف صنفی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان توسط شهروندان گزارش شده که طی آن ۴۸ تخلف محرز و ۹۲ تخلف نیز غیرمحرز اعلام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در طول این مدت ۱۴۰ رای صادره از تعزیرات حکومتی به این اداره واصل شده که ۱۳۴ محکوم منجر به صدور رای و ۶ مورد برائت شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: با آرای صادره از تعزیرات حکومتی میزان جریمه در حق دولت یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال و میزان جریمه در حق شاکی ۱۱ میلیون ریال بوده است.

او تاکید کرد: شهروندان در صورت تخلف هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.