آقازاده گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند به بالای ۱۰۰ روستا برسد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در سطح استان مرکزی بیش از ۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان به بالای ۱۰۰ روستا برسد.

آقازاده افزود: با توجه به شرایط امروز و مشکلات کم آبی در استان و در کشور از همه مردم تقاضا می‌کنم در صرف جویی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند تا شاهد مشکلات موجود کاهش یابد.

او با بیان اینکه امسال یکی از سنگین‌ترین خشکسالی‌های ۱۰ سال اخیر را در کشور و در کل جهان داریم اضافه کرد: افزایش دما از طرفی و خشکسالی‌ها از طرف دیگر باعث شده که دو مسئله مهم یعنی تامین آب و برق در استان مرکزی و در کشور به چالش جدی تبدیل شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: در سطح استان مرکزی بیش از ۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان به بالای ۱۰۰ روستا برسد.

او ادامه داد: متاسفانه قطعی برق تامین و توزیع آب را دچار چالش کرده و اختلال در امر آب رسانی داریم که امیدواریم با برطرف شدن مشکل برق مسائل مربوط به آب هم حل شود.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان با حضور مسئولان مربوطه در استانداری مرکزی تشکیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.