ایروان نظامیان جمهوری آذربایجان را به تیراندازی به سمت نظامیان ارمنی در نزدیکی مرز دو کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان روز سه شنبه جمهوری آذربایجان را متهم کرد به طرف نظامیان این کشور تیراندازی کرده است و بر اثر این تیراندازی یک نفر زخمی شده است.

بر این اساس، بعد از جنگ سال گذشته در قره باغ، این تازه‌ترین درگیری‌ها میان دو کشور رقیب واقع در منطقه قفقاز به لحاظ تاریخی است. به گفته سامول آساتریان (Samvel Asatryan) , رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان، در حادثه‌ای که در نزدیکی روستای ورین چورجا (Verin Chorja) , در ناحیه شرقی گگارکونیک رخ داد، یک نظامی به طور ”سطحی“ زخمی شد.

این ناحیه با کالباجار که نیرو‌های آذربایجان در فصل پاییز بعد از گذشت تقریبا سه دهه از ارمنستان باز پس گرفتند، هم مرز است. باکو هر گونه دست داشتن در این تیراندازی را رد کرد. وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های آذربایجان هیچ گونه تیراندازی به سمت نظامیان ارمنستان نداشته اند.

ارمنستان و آذربایجان برای به دست گرفتن کنترل قره باغ به مدت شش هفته در پاییز ۲۰۲۰ باهم درگیر شدند. این بحران که به شکست نظامی ارمنستان منجر شد، بیش از شش هزار و ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت. به دنبال آتش بسی با میانجیگری روسیه صورت گرفت، ایروان مجبور شد سرزمین‌هایی را که باکو بعد از سه دهه تحت کنترل درآورده بود، به آذربایجان تسلیم کند.

قره باغ در سال‌های دهه ۱۹۹۰ نیز موضوع جنگی میان دو کشور شده بود. در ماه‌های اخیر بار‌ها تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفته است، ایروان به ویژه نیرو‌های آذربایجان را به تلاش برای به دست گرفتن کنترل سرزمین‌های جدید متهم می‌کند. در ماه مه نیرو‌های آذربایجان شش نظامی ارمنستان را در ناحیه گگارکونیک به اسارت گرفته بودند. اندکی پیش از آن نیز یک نظامی ارمنستان در درگیری مسلحانه با نیرو‌های باکو کشته شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار