افتتاح ۱۴ طرح منطقه آزاد انزلی در ارتباط تصویری با رییس جمهور

در ششمین دور از افتتاحیه‌های مناطق آزاد کشور امروز در ارتباط تصویری با رییس جمهور، ۶۶ طرح در کشور افتتاح شد که ۱۴ طرح در منطقه آزاد انزلی بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اوسط اکبری مقدم ، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه در ششمین دور از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد کشور، از مجموع ۶۶ پروژه‌ای که مورد افتتاح قرار می‌گیرند ۱۴ طرح تولیدی ، خدماتی و زیرساخت بندری متعلق به منطقه آزاد انزلی است گفت: از میان این طرح‌ها ۲ طرح در زمینه زیرساخت بندری، ۲ طرح خدماتی در حوزه گردشگری - خودرویی ، یک طرح تجاری – مسکونی ، ۹ طرح تولیدی - صنعتی مشتمل بر تولید پوشاک، لوازم الکترونیکی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و لوازم خانگی ست.


او با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها برای ۴۶۶ نفر شغل ایجاد شد افزود: بخش خصوصی برای افتتاح این ۱۴ طرح، ۸ میلیون یورو و ۳ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال هزینه کرده است.

 

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی ۸ میلیون یورویی و ۲۴ میلیارد ریالی توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که در حوزه تولید لامپ زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۶۳ نفر را به وجود آورده، گفت : حجم سرمایه گذاری ریالی در این طرح‌ها از ۳۸۸۴ میلیارد ریال عبور کرده و با تبدیل سرمایه ارزی به ریالی این میزان به ۶۱۶۴ میلیارد ریال خواهد رسید.

 

علی اوسط اکبری مقدم از مجموع این طرح‌ها، مجتمع تجاری و مسکونی مهتاب با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی و میزان اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در این برنامه خبر داد و افزود : از سوی دیگر در حوزه زیرساخت‌های بندری؛ ساختمان امور دریایی مجتمع بندری کاسپین با صرف هزینه ۱۰ میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر و مخزن ۵ هزار تنی با میزان سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار و اشتغالزایی ۵ نفره؛ به صورت رسمی در مسیر ارائه خدمات قرار می‌گیرند.


او طرح‌های سرمایه گذاری در بخش خدمات را شامل رستوران گردان و مجتمع نمایشگاهی و تعمیرگاهی خودرو عنوان کرد که به ترتیب ۴۵۰ و ۲۵۰ میلیارد ریال و فرآهم نمود شغل به صورت مستقیم برای ۱۲۰ نفر عنوان کرد.


رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ارتباط با هشت طرح تولیدی - صنعتی که امروز به دستور رییس جمهور در مدار تولید قرار می‌گیرند گفت: از این تعداد طرح یک طرح افتتاحیه و یک طرح توسعه واحد تولیدی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی با حجم سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد ریالی و ایجاد شغل برای ۴۳ نفر خواهند بود.


علی اوسط اکبری مقدم افزود : امروز همچنین یک واحد صنعتی مونتاژ رایانه و تبلت با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


او به بهره برداری از طرح توسعه تولید پوشاک با صرف هزینه ۲۵ میلیارد ریالی و ایجاد فرصت شغلی برای ۱۵ نفر اشاره کرد و تصریح کرد : طرح توسعه تولید مخازن پلی اتیلن با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، افتتاح واحد تولیدی کالای خواب با میزان سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی و فراهم کردن فرصت شغلی برای ۱۵ نفر، و در نهایت شروع به کار کارخانه تولید روغن‌های خوراکی با حجم سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی و تولید لوازم خانگی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی که به صورت مجموع برای ۳۵ نفر شغل ایحاد شده؛ طرح‌های سرمایه گذاری تولیدی-صنعتی است که با دستور رییس جمهور به صورت رسمی در مدار تولید قرار می‌گیرند.


سازمان منطقه آزاد انزلی ۱۴۹ واحد تولیدی با اشتغالزایی مستقیم برای حدود ۴ هزار نفر در دو شهرک صنعتی و خارج از آن دارد و با ایجاد سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با مساحت ۵۰ هکتاری، نه تنها مجموع پهنه‌های صنعتی منطقه به دو برابر افزایش می‌یابد بلکه ضریب اشتغالزایی و افزایش واحد‌های تولیدی از دو برابر فراتر خواهد رفت.

 

 

انتهای پیام/م.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.