گردهمایی گروه‌های مطالبه گر مردمی در سالن همایش‌های بین المللی منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین صادقی، معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور شب گذشته در گردهمایی گروه‌های مطالبه گر مردمی که با عنوان "مردم، دادستان مردم" در سالن همایش‌های بین المللی منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندرانزلی برگزار شد، گفت: مطالبه گری مردم در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مسئولیت‌های مهم اجتماعی است.

او افزود: جایگاه ویژه این فریضه الهی علاوه بر تأثیرگذاری در حوزه‌های فردی، در اثربخشی‌های اجتماعی و گروهی نیز مهم و قابل تأمل است.

معاون قوه قضاییه جوهره اصلی امر به معروف و نهی از منکر را مهر و محبت عنوان کرد و اظهار داشت: نمایش گزاره‌های مناسب و مثبت مسئولیت پذیری اجتماعی در اجرای این فریضه الهی به گونه‌ای است که انسان همه چیز‌های خوب را برای همه انسانیت طلب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی همچنین اجرای امر به معروف و نهی از منکر خالی از محبت را بی اثر برشمرد و تصریح کرد: تعامل و ارتباط تنگاتنگ میان افراد و اجتماعی که به همزیستی با دیگران منتهی می‌شود، ریشه عقلانی و شرعی دارد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر را در زُمره نخستین وظایف محوله انسان ازسوی خداوند عنوان کرد و گفت: اگر مردم و آحاد جامعه بنده خدا شوند گناه از آن جامعه رخت بَر خواهد بست.

او انقلاب اسلامی را الگوی مقاومت و اخلاق بین ملت‌ها و جوامع امروز بشری دانست و افزود: برقراری عفاف و حجاب و اصلاح ناهنجاری‌های این حوزه باید جزء نخستین اولویت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

امام جمعه رشت همچنین پاسخگویی به مطالبات مردم متدین را از برنامه‌های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها و دگرگون کردن جامعه از وضعیت ستم شاهی به جامعه اسلامی بوده و نباید لحظه‌ای از این حقیقت غافل شد.

محمدجواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هم در این گردهمایی با اشاره به اینکه تعبیر مطالبه گری با نگاه حکمرانی اسلامی و اجتماعی، فصل جدیدی از مردمی سازی حکمرانی را رقم می‌زند، گفت: نسل‌های جدید انقلاب با همان شور و حرارت، عرصه‌های جدیدی را برای نشان دادن الگوی اسلامی برای حکمرانی در حال فتح هستند و پشتیبانی نسل‌های قدیمی هم روز به روز در حال افزایش است.

او دهه پنجم و به تعبیر مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را شاهد تحقق آرمان‌هایی عنوان کرد که ملت ایران سال‌ها بابت تحقق آن هزینه داده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: ساز و کار‌های دینی - اسلامی ارزشمندی برای مقابله با ضعف‌ها و نارسایی‌ها وجود دارد که نظام را از گزند آسیب دشمنان و بدخواهان واکسینه می‌کند و نمونه‌های مطالبه گری مردمی گواهی بر بطلان ادعا‌های دشمنان در رسانه‌های معاند است.

حجت الاسلام سرافراز، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان هم در این همایش با اشاره به رویکرد این ستاد در اجرا و تحقق اصل مطالبه گری مردمی گفت: مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد در مسیر حمایت‌های قانونی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مقوله مطالبه گری مردمی از مسئولان و در قالب گروه‌های جهادی رقم می‌خورد.

در پایان این گردهمایی از یکی از باسابقه‌ترین مطالبه گر‌های مردمی که ۱۷ سال پیگیر بازگرداندن شرکت رشت الکتریک به سهام داران بوده و همچنین تعدادی از فعالان و تلاشگران گروه‌های جهادی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.