فولکس واگن بوگاتی را با شرکت ریمک شریک شد

شرکت فولکس واگن که بوگاتی را در زیر مجموعه‌های خود دارد، برای پیشبرد اهداف خود این نشان تجاری را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیویورک تایمز، فولکس واگن اعلام کرد که از کنترل بوگاتی، خودروساز مشهوری که ابرخودرو‌های بسیار گران قیمت او، مورد ستایش علاقمندان است، دست می‌کشد. بوگاتی، که قیمت مدل Chiron آن از حدود ۳ میلیون دلار شروع می‌شود، بخشی از سرمایه گذاری مشترک بین واحد پورشه فولکس واگن و Rimac، خواهد شد.

ریمک ۵۵ درصد از سهام مشترک، معروف به Bugatti-Rimac و پورشه ۴۵ درصد از مالکیت آن را دارا خواهند بود و میت ریمک (Mate Rimac) بنیانگذار ۳۳ ساله شرکت Rimac، رئیس اجرایی آن خواهد شد. این شرکت‌ها شرایط مالی قرارداد خود را فاش نکردند. این معامله میراث اصلی فردیناند پیچ (Ferdinand Piëch)، که دو دهه بر فولکس واگن سلطه داشت و این شرکت را رهبری می‌کرد را، خنثی می‌کند. خرید فولکس واگن به دلیل ورشکستگی در سال ۱۹۹۸، مدت‌ها قبل از آنکه پورشه را در اختیار داشته باشد مشکوک بود. به گفته خودش، رئیس اجرایی فولکس واگن، پس از تحسین یکی از پسرانش از یک مدل بوگاتی قدیمی در یک فروشگاه سوغات فروشی، این ایده (خرید بوگاتی) را به دست آورد.

فولکس واگن بوگاتی را با ریمک شریک شد

حرکت فولکس واگن به سمت خودروهای برقی

الیور بلوم (Oliver Blume) مدیر اجرایی پورشه، روز دوشنبه اذعان کرد که این معامله باعث جلب توجه فولکس واگن شده و به این شرکت اجازه می‌دهد تا روی کار‌های مهمتر تمرکز کند. این موارد شامل تغییر جهت تولید وسایل نقلیه الکتریکی و غلبه بر تأثیرات آلایندگی است.

لوتز مسکه (Lutz Meschke) مدیر مالی پورشه، در مورد سرمایه گذاری مشترک گفت: "این تنها راه توسعه بوگاتی برای آینده سودآور است. "

بلومه گفت: این سرمایه گذاری به پورشه این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌های فناوری بهره‌مند شود. پورشه خود یک نشان تجاری معروف در بازار اتومبیل‌های اسپرت است و بسیاری از مدل‌های آن کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسند و یک منبع پول ساز ثابت برای فولکس واگن بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار