خودروی اسپرت هیبریدی Lexus مبتنی بر Toyota ۸۶

شرکت خودروسازی آلمانی لکسوس برای کاهش هزینه‌های تولید و رقابت بیشتر با همتایان خود مدل جدید کوپه را تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتوروان؛ طبق اطلاعات به دست آمده شرکت خودروسازی آلمانی لکسوس برای کاهش هزینه‌های تولید و رقابت بیشتر با همتایان خود، مدل جدید کوپه را تولید می‌کند. لکسوس قصد دارد با استفاده از پلتفرم Toyota GR ۸۶ و سوبارو BRZ کوپه اسپرت جدید خود را ارائه کند. ظاهراً این وسیله نقلیه مدرن متکی بر قدرت هیبریدی تویوتا ۸۶ GR ارائه می‌شود. نام این دستگاه UC است که مخفف Urban Coupe است.

کمپانی لکسوس

مشخصات خودروی اسپرت لکسوس

پیشرانه این خودروی اسپرت، چهار سیلندر تخت ۲.۴ لیتری ۸۶ و BRZ است، اما با الکتریکی اضافه شده یا از یک هیبرید پلاگین یا کمکی ترکیبی خفیف استفاده می‌شود. وجود این پیشرانه‌ها و موتور ۲۲۸ اسب بخار (۱۷۰ کیلووات) و ۱۸۴ پوند فوت (۲۴۹ نیوتن متر) پوند فوت در این‌مدل لکسوس گشتاور موتور را افزایش می‌دهد.

کوپه جدید لکسوس

UC بر روی نسخه کشیده پلتفرم GR۸۶ سوار می‌شود. با توجه به این که ابعاد تویوتا ۱۶۷.۹ اینچ (۴۲۲۶۴.۶۶ میلی متر) است، گفته می‌شود که لکسوس به ۱۷۷.۲ اینچ (۴۵۰۰ میلی متر) نزدیک‌تر است. مثلا برای مقایسه، لکسوس RC کنونی ۱۸۵ اینچ (۴۶۹۹ میلی متر) طول دارد. از دیگر امکانات این خودروی لوکس می‌توان به گلگیر‌های وسیع‌تر، سیستم سرگرمی فوق پیشرفته و ویژگی‌هایی مشابه از LC کوپه و GS سدان اشاره کرد.

خودروی لوکس

زمان عرضه در بازار

خودروی اسپرت لکسوس در پاییز ۲۰۲۱ راهی بازار جهانی خواهد شد و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. البته از قیمت و نحوه عرضه آن اطلاعات خاصی در دست نیست و کاربران باید با تکیه بر مدل‌های قبلی این شرکت خودروسازی منتظر رونمایی از مدل جدید لکسوس باشند. این خودور دارای ظاهری بسیار زیبا و طراحی منحصر به فرد است که با تلفیق جدید ترین فناوری های روز و دانش قبلی از مدل های گذشته و با الگو برداری از ویژگی های خودروهای سایر کمپانی ها تولید خواهد شد.

در هر حال خرید یک کوپه اسپرت کوچک و ارزان قیمت از لکسوس بسیار خوب به نظر می‌رسد. گرچه باید با توجه به محبوبیت فعلی کراس اوورها، همه این‌ها را در حد یک گمانه زنی در نظر بگیریم. RC و LC در حال حاضر فروشندگان کندی برای این مارک در ایالات متحده هستند، بنابراین به نظر می‌رسد افزودن یک وسیله نقلیه جدید و مدرن بتواند صنعت خودرو و حمل و نقل جهانی را متحول کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چقدر ماشینهاشون شبیه ماشینهای ماست فکر کنم از سایپا وایران خودرو کپی میکنن
آخرین اخبار