مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ درصد آراء صادر شده در مراجع حل اختلاف کارگران خراسان جنوبی به صورت سازشی بوده است.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در سه ماهه اول امسال به ۳۰۵ دادخواست در هیئت تشخیص و ۵۵ دادخواست تجدید نظر خواهی در مراجع حل اختلاف شهرستان‌ها بررسی و رسیدگی شده است.

او ادامه داد: در همین جهت ۳۹ درصد آرای صادره به وسیله مراجع حل اختلاف خراسان جنوبی به صورت سازشی صادر شده است که این تعداد، معادل ۱۹۵ درصد تعهد پیش بینی شده استان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ است.

اشرفی از ارائه هزار و ۱۸۰ مورد مشاوره روابط کار در سه ماهه اول سال در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶۵۳ مورد مشاوره حضوری و ۵۲۷ مورد مشاوره تلفتی ثبت شده در استان انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، تعهد استان در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت تشخیص را در سه ماهه ابتدایی امسال، ۳۱ روز اعلام کرد و افزود: با همت و پیگیری همکاران فعال در واحد روابط کار ادارات تابعه استان، این مدت زمان به ۲۰ روز کاهش یافته است.

او در ادامه اظهار کرد: تعهد استان در سه ماهه اول امسال در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت‌های اختلاف ۲۶ روز است که با توجه به اینکه دادخواست‌های تجدید نظر خواهی در این مرحله نیاز به دقت و بررسی بیشتر دارد؛ این میانگین زمان در حال حاضر در استان ۲۵ روز و تقریبا متناسب با تعهد استان است.

اشرفی در پایان عنوان کرد: مدیریت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، پاسخگویی مطلوب به مراجعین، تلاش برای ایجاد سازش بین طرفین دعوا با هدف بهبود فضای کسب و کار و پیشگیری از بروز اختلاف در پی صدور و اجرای آرا در مراجع حل اختلاف از جمله اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه روابط کار از ابتدای سال است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار