قدرت سرایت پذیری ویروس دلتا پلاس در مقایسه با ویروس‌های قبلی آن ۱۴۰درصد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرهنگ بابا محمودی متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حدود ۱۸ماه از تولد کرونا ویروس در جهان می‌گذرد و در این مدت بار‌ها جهش یافته و تغییر چهره داده است  گفت: قدرت سرایت پذیری ویروس دلتا پلاس در مقایسه با ویروس‌های قبلی آن ۱۴۰درصد بیشتر است.

او افزود: تهاجم  ویروس دلتا در میان افراد جوان بیشتر است و بستری بیماران در این نوع جهش یافته کرونا دو برابر افزایش یافته و قدرت مرگ و میر نیز به طبع بالاتر است.

 بابامحمودی گفت:ویروس دلتا پلاس، نوعی از ویروس هندی است و به صورت جهش جدید، در دنیا و متاسفانه در ایران بروز پیدا کرده است.

او افزود: جهش کنونی در افراد سن پایین و حتی نوجوان‌ها ممکن است علائم شدید ایجاد کند که این وضعیت را در نوع قبلی نداشتیم، اما متأسفانه در ویروس دلتا با چنین وضعیتی مواجه هستیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وجه اشتراک تمامی ویروس جهش یافته کرونا تنفس است بر استفاده مداوم از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

 بابامحمودی گفت: در بررسی‌ها مشخص شد حدود ۹۲یا۹۳ درصد افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند، قادر به ساخت آنتی بادی هستند در نتیجه همه افراد در برابر ویروس‌های جهش یافته در امان نخواهند بود و چه بسا که استفاده از ماسک چندین ماه یا چندین سال هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار