مراسم بزرگداشت دکتر محمد قریب به همت سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هم زمان با روز ولادت استاد فقید دکتر محمد قریب مراسمی ویژه‌ی بزرگداشت این استاد گرانقدر از سوی سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد.

مسعود زحمتکش مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: طبیب هنرمندی است که هنرش درمانگری است.

او با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی دکتر قریب افزود: این استاد ارجمند و اساتید بزرگی، چون ایشان الگو و اسوه جامعه پزشکی است و ارج نهادن و گرامیداشت نام و یادش وظیفه‌ی ما است.

مهدی بلالی مود پدر علم سم‌شناسی ایران و از شاگردان دکتر محمد قریب به ذکر خاطره‌ای از این استاد بزرگ پرداخت و گفت: اولین جلسه درس طب کودکان در خدمت استاد قریب بودم. این استاد بزرگوار گفت " طب کودکان را یاد بگیرید برای فرزندانتان و فرزندان نسل آینده؛ کودکان را باید بتوانید درمان کنید مخصوصا فوریت پزشکی کودکان را خوب فرا بگیرید که فرصت زیادی برای اعزام کودکان نداریم؛ اگر بخاطر هیچ کدام از این‌ها طب کودکان را مطالعه نمی‌کنید به خاطر امتحان خوب بخوانید، چون امتحان سختی در پیش خواهید داشت. "

او افزود: اکثر اساتید قدیم به ما مخصوصا در دوره بالینی قبل از هر چیز درس اخلاق می‌دادند ما درسی تحت عنوان اخلاق پزشکی نداشتیم، اما اکثریت پزشکان آن دوره پزشکان با اخلاقی بودند و به قسم نامه بقراط وفادار بودند.

سید محمدهادی امیریان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: زمان کودکی و جوانیِ من به اصطلاح دوره‌ی خان‌ها بود و ثروت و مکنت حرف نخست را می‌زد. من با بچه‌های خان‌ها در تماس بودم و درخصوص شعار علم بهتر از ثروت است؛ مباحثه می‌کردیم. معلمی داشتم که به من انگیزه می‌داد و مشوق من بود به طوری که من به این باور رسیده بودم که علم بهتر از ثروت است؛ سال‌ها بعد وقتی دانشجوی پزشکی شدم استاد قریب این باور را در من تقویت کرد.

او افزود: او نمونه و اسوه علم و اخلاق بود. دکتر قریب بسیار هنرمند بود در خطاطی تبحر داشت؛ بخش زیادی از قرآن کریم را حفظ بود. در ادبیات استاد بزرگی بود؛ کلیله و دمنه را به اصطلاح ازبر داشت و سرکلاس‌ها فی‌البداهه از کلیله و دمنه گلستان و بوستان سعدی و دیوان حافظ حکایات و اشعار زیادی نقل می‌کرد.
 
در پایان این مراسم تصویر چهره «دکتر محمد قریب» از سوی هنرمند نقاش مهدی امید خدا به سازمان نظام پزشکی مشهد اهدا شد.

 

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.