افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان کرمانشاه در کنار کاهش بارندگی سبب به هم خوردن توازن بین تولید و مصرف و افزایش خاموشی‌ها شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : از سه چهار روز گذشته تاکنون شبکه برق کشور در اثر به هم خوردن توازن بین تولید و مصرف با مشکلاتی مواجه شده و ۱۵ هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف ایجاد شده و وزارت نیرو مجبور به اعمال خاموشی‌های بابرنامه برای تمام استان‌ها شده است.

او گفت : به دلیل کمبود نزولات آسمانی، بالا رفتن حدود ۲۰ درصدی بار مشترکان و خروج تعدادی از نیروگاه‌ها از مدار تولید در چند روز گذشته این عدم توازن ایجاد شده است.

مرآتی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان و برق منطقه‌ای غرب تلاش می‌کند با اعلام برنامه‌های زمانبندی از قبل مشترکان را در جریان خاموشی‌ها بگذارند.

او افزود: سهمیه‌ها هر روز صبح به شرکت‌های توزیع ابلاغ می‌شود و همان ساعت برنامه‌های خاموشی روی سایت شرکت قرار می‌گیرد و دلیل ایجاد تغییرات در زمان خاموشی‌ها افت شدید فرکانس در پست‌های فوق توزیع و خارج شدن آن‌ها از مدار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.