او تاکید کرد: برخی از دستگاه ها مانند وزارت جهاد کشاورزی بسیار گسترده هستند بنابر این اتصال آن ها با مشکلاتی مواجه است، گمرک بخشی از اتصالاتش به سامانه ها خوب است اما در برخی از موارد جا مانده است.
این مقام مسئول اعلام میکند: آمار رسمی قاچاق در سال ۹۸ حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است. رجیستری یکی از موارد موفق مبارزه با قاچاق کالا بود که این موضوع در سیگار هم عملیاتی شد.
مویدی گفت: روزی در پاساژهای پوشاک کشور، ۹۷ درصد قاچاق بود، اما حالا اینطور نیست، اینکه گفته میشود بسیاری از البسه کشور قاچاق است را قبول ندارم بلکه میتوانیم ثابت کنیم چرخ تولید میچرخد و تولیدات ایرانی است، اما از تابلوی خارجی استفاده میکند، میزان قاچاق پوشاک از ۲/۵۰۰ میلیارد دلار به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. در بحث ساماندهی کارت های بازرگانی، دیگر بازرگان نمی تواند کارت خود را به کسی واگذار کند و سقف آن مشخص است.
وی تاکید کرد: وظایف بین قوه قضائیه و تعزیرات و ما تقسیم شده است. ۷۰ درصد در تعزیرات به پروندهها رسیدگی میکنند و مابقی ۳۰ درصد موارد سازمان یافته در قوه قضائیه رسیدگی میشود. پلیس امنیت اقتصادی ما بدون تعارض منافق به برخورد با قاچاق و سایر موارد میپردازد.
این مقام مسئول گفت: فرآیند مبارزه با قاچاق را نباید در کف بازار ببینیم بلکه در تصمیم گیری ها باید به آن توجه کنیم. از سال 97 تاکنون در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم، اگر این جنگ نبود قطعا تجارت های ما بسیار رونق پیدا می کرد.
مویدی معتقد است، سامانه ها بین وزارت صمت، بهداشت، جهادکشاورزی و گمرک کار می کنند اما 28 درصد در تبادل اطلاعات مشکل داریم که بین دستگاه های بسیار بزرگ است که اختلال ایجاد شده است. گمرک، تعزیرات، قوه قضائیه به یکدیگر متصل هستند و تبادل اطلاعات می کنند.
امروز تمام کالاهای اساسی میل به قاچاق دارند، انرژی بیش از ۲۶ دستگاه مسئول مراقب هستند که کالاها از کشور خارج نشوند. امروزه نمیگزاریم دام از خراسان به بندرها و مرزها برسند و قاچاق شوند. آخرین آماری که از ۴۸ میلیون رأس پلاک کوبی شدهاند، نزدیک به ۸۵ میلیون دام سبک و سنگین داریم که ۴۸ میلیون آن پلاک کوبی شدهاند. البته نباید این پلاک کوبی تنها به آویز پلاک به گوش گوسفند و گوساله باشد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شده است که هوشمندانه برای قاچاق بنا به مصلحت چشم پوشی کنید؟ بیان کرد: شهادت می دهیم برای هر نوع قاچاقی برخورد داریم و چشم پوشی نمی کنیم.
انتهای پیام/
برای ما جای سئوال است که چطور پرشه و بنز و ... چطور با کاتنینر و کارتن پیچ شده تحویل مالکین سرمایه دار میشه و حتی گمرک ایران حاضر نیست یک دستگاه 100 میلیونی ایکس ری در مبادی ورودی نصب کنه و ...
اما روزانه همکاران عزیزتان در تعزیرات و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و مرزبانان محترم شوتی ها و ته لنجی ها و کولبران زیادی را هدف تیر خود قرار می دهند و در بسیاری از موارد غیر از مال آنها جانشان را هم میگیرند در صورتی که تمام قاچاق کولبر و شوتی و ته لنجی ایران کمتر از 1 میلیارد دلار از 3 میلیارد دلار است
فقط میخواستم بدانم این ضعیف کشی چه معنی دارد
دست گذاشتن در دست صاحبان ثروت و قدرت به اسم حمایت از تولید داخلی
چطور است که یک کالای خارجی پس از گذشتن از هزاران کیلومتر و... با آن کیفیت قیمتش با کالای تولید داخلی یکی است خودتان قضاوت کنید و...