استاندار هرمزگان در جلسه فوق العاده و ویدئوکنفرانسی با وزیر نیرو برای افزایش سهمیه برق استان رایزنی و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی،استاندار هرمزگان گفت: بر اساس توافق انجام شده با معاون وزیر نیرو، سقف مصرف برق در استان نزدیک به سه هزار و ۴۰۰ مگاوات تعیین شده است.

همتی در جلسه فوق العاده و ویدئوکنفرانسی با وزیر نیرو برای افزایش سهمیه برق استان افزود: تفاوت آب و هوایی استان‌ها باید در تعیین سهمیه و سقف برق هر استان در نظر گرفته شود و استان‌هایی که تولید برق کافی و نزدیک به مصرف دارند نیز باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.


بیشتر بخوانید؛


او گفت: استان‌های جنوب کشور از جمله هرمزگان از شرایط آب و هوایی گرم و بسیار متفاوت با دیگر مناطق کشور برخوردار هستند و در این وضعیت آب و هوایی، قطعی برق در استان هرمزگان، برای مردم غیرقابل تحمل است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مصرف برق در استان هرمزگان، ترکیبی از مصرف ملی و استانی است، افزود: با توجه به نقش ملی برخی از واحد‌های مصرف کننده در هرمزگان، سهمیه مصرف آن‌ها باید جدا از سهمیه استان در نظر گرفته شود.

همتی گفت: از وزارت نیرو انتظار داریم با توجه جدی به این موضوع، از اختلال جدی برق در هرمزگان جلوگیری کند.

او در خصوص قطعی‌های برق در استان گفت: در این زمینه، خیلی از موارد خارج از اراده و اختیارات استان است و قطعی و خاموشی برق توسط شبکه سراسری متصل به همدیگر صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص مصرف بهینه برق تاکید کرد و افزود: در صورت صرفه جویی مردم به ویژه در تیرماه، از جمله استفاده نکردن از کولر‌های اضافه، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و غیرضروری و روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، با قطعی برق مواجه نخواهیم شد.

همتی گفت: در غیر اینصورت، سیستم سراسری شبکه برق دچار اختلال و منجر به قطعی برق خواهد شد.

انتهای خبر/ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.