مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: امسال در استان اصفهان، پیکر ۷ مورد مرگ مغزی به بیماران نیازمندِ عضو اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خلیفه سلطانی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: امسال در استان اصفهان ۷ مورد مرگ مغزی به بیماران نیازمندِ عضو اهدا شده است، برای فرهنگ سازی و ترغیب مردم در همه مراکز درمانی پوستر و بنر در رابطه با موضوع اهدای اعضای مرگ مغزی نصب شده است.


او  در مورد اقداماتی که برای تقدیر از اهدا کننده انجام می‌شود گفت: پس از هر اهدا لوح یاد بود با امضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی به خانواده اهدا کننده تقدیم می‌شود و بنر با عکس اهدا کننده چاپ و به بیمارستان مبدا و مقصد و منزل اهدا کننده ارسال می‌شود.

مریم خلیفه سلطانی  اظهار کرد: برای ثبت نام به منظور اهدای اعضا بعد از مرگ مغزی، به سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان ehdacenter.ir مراجعه شود.


او بیان کرد: گیرنده عضو از مرگ مغزی بابت عضو هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند؛ زیرا اهدای اعضای مرگ مغزی رایگان و امری خداپسندانه است؛ ولی هزینه‌های بیمارستانی برای پیوند کلیه تحت پوشش بیمه است و برای سایر اعضا هزینه‌ها از سوی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.