رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: طرح رفع تداخل اراضی در ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی خلخال و کوثر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق پورمحمد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال با اعلام این خبر گفت: با هدف کاهش اختلاف مردم با منابع طبیعی بر سر مالکیت اراضی ملی مطالعات ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی واقع در شهرستان‌های خلخال و کوثر آغاز شده و امسال وضعیت مالکیت این اراضی تعیین تکلیف می‌شود.

او با بیان اینکه در سه ماه بهار امسال طرح رفع تداخل در چهار هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان اجرا شد، اظهارکرد: تاکنون ۳۸ پلاک ثبتی در وسعت بیش از ۳۴ هزار هکتار مورد مطالعه و بررسی مجدد قرار گرفته و ضمن حفظ مالکیت دولت در اراضی ملی تحت اختیار منابع طبیعی هر جا حقی از افراد حقیقی در گذشته ساقط شده با اجرای درست این طرح مالکیت اراضی به افراد و کشاورزان ذی‌نفع بازگردانده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: با اجرای طرح رفع تداخل اراضی ملی در پارسال هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان منفک و به اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان اضافه شد.

 پورمحمد افزود: در سال‌های گذشته ۳۸ پلاک مربوط به اراضی ملی این شهرستان در جلسات کمیسیون رفع تداخل استان اردبیل مورد تایید قرار گرفت و ۱۲ پلاک از این تعداد برای اجرا به این شهرستان ابلاغ و سند مالکیت منابع طبیعی در این پلاک‌ها اصلاح شد.

او اظهارکرد: طرح رفع تداخل اراضی ملی که با هدف رفع اختلاف کشاورزان با دولت بر سر مالکیت اراضی ملی تحت اختیار ادارات منابع طبیعی انجام می‌شود، در سطح بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه اجرا شده است.

پورمحمد افزود: از مجموع ۳۶ هزار و ۴۰ هکتار از اراضی مطالعه شده برای رفع تداخل در جنوب استان اردبیل ۲۲ هزار و ۵۲۰ هکتار مربوط به شهرستان خلخال و ۱۰ هزار و ۵۲۲ هکتار در شهرستان کوثر واقع است.

او با بیان اینکه پیش از این نیز با رای کمیسیون رفع تداخل استان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت این اداره جدا و به کشاورزان خلخال واگذار شده است، بیان کرد: با اجرای طرح رفع تداخل علاوه بر حل اختلاف بین منابع طبیعی و کشاورزان زمینه برای رونق و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان فراهم شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال با بیان اینکه از زمان اجرای طرح رفع تداخل اراضی ملی تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی جنوب استان اردبیل برای حل اختلاف کشاورزان و منابع طبیعی مطالعه شده است، گفت: امسال نیز ۴۰ پلاک از اراضی ملی خلخال برای رفع تداخل در سطح اراضی ملی به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان جهت طرح در کمیسیون رفع تداخل پیشنهاد شده که هم‌اکنون در حال مطالعه بوده و با پایان آن بخش مهمی از این اراضی آزادسازی و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.