مولوی حسین زهی گفت: مردم سیستان وبلوچستان برای در امان ماندن از خطرات و مقابله با شرایط دشوار و حساس کرونایی باید به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهمیت بیشتری دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش گفت: وقتی در یک جامعه اپیدمی و همه گیری بیماری وجود دارد باید در آن منطقه و جامعه طوری عمل شود که خسارت‌ها به حداقل برسد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم و می‌بینیم که کرونا وجود دارد و به آسانی جان می‌ستاند، اما نمی‌دانم که چرا نگران این موضوع نیستیم و نمی‌دانیم که این بیماری خود و خانواده مان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

امام جمعه مسجد جامع حنفاء خاش ادامه داد: بیمارستان‌ها دیگر گنجایش پذیرش بیماران کرونایی را ندارند و وضعیت و شرایطی به حد بحرانی و خطرناک خود رسیده بنابراین شهروندان عزیز برای رهایی از این ویروس خطرناک باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بر ضرورت و اهمیت تامین واکسن کرونا از سوی مسوولان تاکید کرد و گفت: از مردم هم انتظار داریم برای حفظ جان خود و اطرافیان تزریق واکسن را جدی گیرند.

مولوی حسین زهی تاکید کرد: با توجه اینکه هم‌اینک افراد بالای ۶۰ سال در سیستان و بلوچستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند بنابراین سایر شهروندان تا زمان نوبت واکسن آنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات از مرگ کرونایی و ابتلا به این ویروس خطرناک رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و رعایت نکات بهداشتی است که باید این سه مورد در دستور کار شهروندان عزیز قرار گیرد.

به گفته هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و۵۱۷ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۰هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار