معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی زنجان از تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های پذیرایی و اقامتی استان زنجان و برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شرفی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: در راستای ارائه خدمات ایمن و بهداشتی به گردشگران و مراجعان واحد‌های پذیرایی استان زنجان، اکیپ نظارتی بر عملکرد واحد‌های پذیرایی به‌صورت مستمر در حال ارزیابی نحوه ارائه خدمات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این واحد‌ها هستند.

او به انجام بازدید از واحد‌های پذیرایی محور زنجان- قزوین اشاره کرد و افزود: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گروه‌های نظارتی به‌صورت مستمر بر فعالیت واحد‌های پذیرایی نظارت می‌کنند.

شرفی ادامه داد: اجرای هر نوع برنامه توسط تأسیسات گردشگری که باعث تجمع شود ممنوع است و رعایت مسائل بهداشتی در تأسیسات گردشگری استان زنجان، خصوصاً در مراکز اقامتی و پذیرایی الزامی است.

او گفت: به دنبال نظارت‌های انجام‌شده در مسیر زنجان_ قزوین برای چند واحد پذیرایی در این مسیر به علت رعایت نکردن کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تذکر کتبی صادرشده است.

شرفی افزود: کارشناسان حوزه گردشگری  استان زنجان بر اجرای موارد شیوه‌نامه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس نظارت دقیق خواهند داشت.

معاون گردشگری زنجان ادامه داد: با توجه به لزوم رعایت همه‌جانبه اصول بهداشتی در تمامی واحد‌های گردشگری اعم از مراکز اقامتی، مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری، لازم است تا فعالان تمامی حوزه‌های گردشگری همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: در این بازدید‌ها ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم توسط بازرسان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق تذکر شفاهی یا اخطار کتبی با واحد متخلف برخورد می‌شود که عدم رفع نواقص و معایب موجود در مهلت تعیین‌شده به تعطیلی یا پلمب واحد منجر خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.