ساختمان ۱۲ طبقه فروریخته در فلوریدای آمریکا در پی نگرانی از وقوع طوفان، در عملیاتی کنترل شده کاملا تخریب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مابقی ساختمان فروریخته در میامی آمریکا به علت وقوع طوفان «اِلسا» پیش از موعد پیش بینی شده، به طور کامل در یک عملیات کنترل شده تخریب شد.

ساختمان ۱۲ طبقه در میامی ایالت فلوریدا پنج‌شنبه گذشته بخشی از آن فرو ریخت و منجر به کشته شدن دست کم ۲۴ نفر و مفقود شدن ۱۲۱ نفر شد.

شبکه خبری فرانس ۲۴ پیشتر گزارش داده بود که مابقی ساختمان فروریخته در میامی به علت وقوع طوفان پیش از موعد پیش بینی شده فرو خواهد ریخت.

این شبکه افزود: با گذشت ۱۱ روز از فاجعه ریزش ساختمان ۱۲ طبقه در «میامی» ایالت فلوریدا، تنها جسد ۲۴ نفر از مجموع ۱۵۰ ساکن این ساختمان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

طبق گزارش مرکز طوفان و گردباد ملی آمریکا، طوفان موسمی السا روز گذشته با نزدیک شدن به ساحل جنوبی جمهوری دومینیکن و هائیتی احتمالا به تندباد شدید تبدیل خواهد شد و احتمالا صبح روز دوشنبه، باد‌های بسیار سهمگینی را با خود به جنوب فلوریدا همراه می‌آورد.

پیش‌بینی می‌شود که طوفان قبل از این که وارد «تامپا» شود، از سواحل غربی فلوریدا عبور کند و میامی را مستقیماً درنوردد.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی» در بلوک ساختمانی فروریخته، ۵۵ آپارتمان در ۱۲ طبقه وجود داشته است. برج‌های چمپلین قرار بود امسال در یک پروژه چند میلیون دلاری تعمیر و نوسازی شود.

علی‌رغم آن که هنوز مشخص نیست دلیل ریزش ساختمان جنوبی برج‌های چمپلین که ۴۰ سال دارد، چه بوده است، اما نامه‌ای از ماه آوریل سال جاری میلادی وجود دارد که در آن درباره وضعیت رو به افول ساختمان هشدار داده شده است.

در سال ۲۰۱۸ یک مهندس ساختمان درباره وجود ایراد اساسی در طراحی اولیه ساختمان و همچنین ظاهر شدن ترک‌هایی در آن هشدار داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اونا مثل ایرانی ها با شرف نیستن که تا نفر آخرو از زیر آوار درآوردن. با اینکه 120 نفر هنوز زیر آوار بودن، کلی نخاله دیگه هم ریختن روش
آخرین اخبار