عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در کلانشهر‌ها اثر خود را گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح کشور نمایندگان چند کلانشهر در مجلس شورای اسلامی هستند که پیگیر مسائل ملی هستند و مابقی نمایندگان برای کسب رای کار‌های شهرستانی را پیگیری می‌کنند در صورتی که کار‌ها باید از اصول درست شود.

او درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سطح کشور افزود: در کلان شهر‌ها این طرح اثر خود را گذاشته و توانسته ۲۵ درصد عرضه مسکن را افزایش دهد، اما در شهر‌های کوچک هنوز اثرگذاری نداشته است.


بیشتر بخوانید



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود تا پایان سال تمامی فروشگاه‌های کشور به پایانه فروشگاهی مجهز شوند تا بتوانیم سیستم مالیاتی را شفاف‌تر کنیم که دولت اعلام کرد این امکان وجود ندارد و در سال آینده انجام خواهد شد.

 

مسیر گناباد به دوغارون چه زمانی آماده می شود؟


صفایی درباره مسیر گناباد به دوغارون نیز بیان کرد: جاده گناباد به خواف را در دوران فرمانداری خودم پیگیری کردم و در آن زمان مصوبه ماده ۳۲ را برای آن دریافت کردیم که بعد این ماده به ۲۳ تغییر یافت که من هم از معاون وزیر پیگیری کردم که اعلام شد این مسیر ماده ۲۳ را دریافت نکرده است.

او تصریح کرد: با نماینده خواف هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم تا در بودجه سال ۱۴۰۱ به صورت مشارکتی این جاده را پیگیری کنیم البته منابع دولت هم محدود است و ما باید اولویت‌بندی کنیم که اولویت اول ما مسیر ترانزیتی به مشهد مقدس بود که با احداث پل مهنه کار تمام است و این مسیر دو بانده می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها این است که در چهل سال آینده بار بیشتر بر روی ریل و هواپیما برای جابه جایی باشد، زیرا بحث سوخت یک موضوع جدی شده که در همین زمینه ما اقداماتی مانند تکمیل فرودگاه گناباد و ریل قطار را پیگیری می‌کنیم.

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۳۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
همیشه طرح های پول گرفتن ازملت شیرینه واثربخشه وگرنه طرح دیگه ای ک ندارین.