معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: فعالان حوزه ساخت مسکن، تا ۱۵ تیرماه امسال اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین محمودیان معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، بابت درآمد ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی می‌باشند.

او افزود: بر اساس ماده (۷۷) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی که از ابتدای سال ۱۳۹۵ اجرائی شده است، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، بابت درآمد ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی می‌باشند.

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: اشخاص حقیقی که بیش از سه سال از تاریخ صدور پایان کار اخذ شده آن‌ها نگذشته باشد و پروانه احداث آن‌ها از ۰۱/۰۱/۱۳۹۵ به بعد صادر شده باشد، در صورت انتقال، در سال۱۳۹۹، مشمول مالیات موضوع این ماده بوده و مکلف به انجام ثبت نام الکترونیکی، تشکیل پرونده و تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل در مهلت مقرر قانونی که بر مبنای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا تا پانزدهم تیرماه تمدید شده است می‌باشد.


بیشتر بخوانید


محمودیان بیان کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر تعلق ۳۰% جریمه غیرقابل بخشش، باعث عدم برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مقرر خواهد بود.

او تصریح کرد: بدیهی است مالیات علی الحساب پرداختی بر مبنای (۱۰%) ارزش معاملاتی در هنگام انتقال، جزء پرداختی‌های مؤدی محسوب می‌شود، همچنین درآمد ناشی از حق واگذاری محل نیز مشمول مالیات ساخت و فروش خواهد بود.

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی تاکید کرد: این ماده شامل شهر‌های با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر است و اشخاص حقوقی نیز مکلفند درآمد‌های ناشی از ساخت و فروش مسکن را در اظهارنامه موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم شناسایی و در مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند.

سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶، آماده پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مودیان می‌باشد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.