استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی فرا رسیدن چهاردهم تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی فرا رسیدن چهاردهم تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت.


بیشتر بخوانید


متن کامل پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به وظایفی که مطابق قانون اساسی برای سازماندهی امور مختلف در شهر‌ها و روستا‌ها بر عهده آن‌ها گذاشته شده است، جایگاه وی‍‍ژه‌ای در سطح مدیریت شهری و روستایی دارند و مجموعه فعالیت‌ها و تشکیلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به‌فرد در سطح جامعه مطرح است.

قطعا نمی‌توان نقش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را در توسعه شهر‌ها و روستا‌ها نادیده گرفت، امروزه مردم مطالبات بسیاری از این نهاد‌های عمومی غیردولتی دارند و شهرداران و دهیاران باید با توجه به امکانات موجود و در اختیار به این مطالبات پاسخ دهند.

یکی از اقدامات اساسی و با ارزش نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به مقوله روستا و توسعه روستایی بوده و بر همین اساس در نظام تصمیم‌گیری، جایگاه و ارزش واقعی مدیریت محلی را با مشارکت روستائیان و با تشکیل دهیاری‌ها تبیین و تثبیت کرده است.

در همین راستا کارکرد‌های مدیریت روستایی شامل کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه‌های روستایی، تقویت بنیان‌های کشاورزی و ترویج شیوه‌های نوین، اجرای قوانین و مقررات، تامین خدمات عمومی، کاهش پیامد‌های حوادث غیرمترقبه، گسترش مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی مردم، حفظ امکانات زیرساختی، جلوگیری از روند مهاجرت به شهر‌ها و تقویت فعالیت‌های اقتصادی و حفظ اراضی کشاورزی و چشم‌انداز‌های زیست‌محیطی در روستا است.

همچنین شهرداری‌ها از جمله سازمان‌هایی محسوب می‌شوند که نقش بسیار مهمی در توسعه شهر‌ها و حتی کشور دارند، بنابراین می‌طلبد شهرداری‌ها در ایران به جایگاه اصلی خود که همان برنامه‌ریزی و مدیریت امور شهری است، برسند و موجبات توسعه را در شهر‌ها فراهم کنند تا از این طریق رضایت عمومی نیز حاصل شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمامی دهیاران و شهرداران عزیز و زحمتکش در روستا‌ها و شهرها، از اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان در راستای توسعه روستا‌ها و شهر‌ها و به‌ویژه در راستای مبارزه با بیماری کرونا در سطح استان تقدیر و تشکر نموده و امید است که دهیاران و شهرداران عزیز علاوه بر اجرای وظایف قانونی خود در سطح روستا‌ها و شهر‌ها در شرایط فعلی، زمینه‌ها و بستر‌های لازم را جهت سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و شهر‌ها و ارتقای سطح اقتصادی و معیشتی شهروندان فراهم نمایند.»

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار