تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال در یک‌بازی سرنوشت‌ساز میزبان سایپا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه امروز در دیداری حساس، مهم و شش‌امتیازی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم فوتبال سایپای تهران است.

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که در نیم‌فصل اول نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد؛ با وجود به‌دست آوردن سه پیروزی در نیم‌فصل دوم همچنان در قعر جدول به‌سر می‌برد و چهار هفته‌ای‌ست رنگ برد را در لیگ برتر ندیده است.

کسی نمی‌تواند منکر اشتباهات داوری متوالی در دیدار‌های ذوب‌آهن شود، اشتباهاتی که آخرینِ آن به بازی هفته گذشته این تیم برابر تراکتور برمی‌گردد، اما گاندو‌ها باید با ارائه بازی‌های منسجم خودشان را از انتهای جدول جدا کنند. رقیبان اصلی ذوب‌آهن برای بقا در این فصل، سایپا و نساجی هستند و باید دید در نهایت لیگ به‌کام کدام‌یک تلخ می‌شود.

شاگردان مجتبی حسینی، باید هرچه در توان دارند در زمین پیاده کنند؛ چرا که لیگ برتر با هیچ تیمی شوخی ندارد و اگر نتایج دیدار‌ها به‌همین روال برای ذوب‌آهن ادامه پیدا کند بدترین اتفاق ممکن در تاریخ ذوب‌آهن و فوتبال اصفهان رخ خواهد داد، ذوب‌آهن ۵فینال سخت و نفس‌گیر پیش‌رویش دارد که باید با تمام وجود برای کسب پیروزی در هر ۵فینال بجنگد.

شرایط سایپای تهران نیز دست‌کمی از رقیب اصفهانی‌اش ندارد، آن‌ها که لیگ را با ابراهیم صادقی آغاز کردند و نتوانستند نتایج مطلبوبی کسب کنند با صادقی خداحافظی کردند و به‌سراغ فراز کمالوند که در نیم‌فصل اول مربی استقلال بود رفتند، سایپا از زمان حضور کمالوند روی نیمکت تیمش به یک برد، سه شکست و یک تساوی دست پیدا کرده است.

سایپا که در بازی و پر سر و صدایی که مقابل پیکان انجام داد در طول ۹۰دقیقه شکست خورد، اما به‌دلیل تخلف تیم پیکان در انجام تعویض‌ها و یک تعویض بیشتر، کمیته انضباطی رای به پیروزی ۳ بر صفر سایپا داد. رایی که البته پس از چند هفته سرانجام روز یکشنبه از سوی کمیته استیناف رد شد و پیکان با وجود تخلف در تعداد تعویضی‌ها برنده آن دیدار ماند و سه امتیاز از حساب سایپا کم و به تیم پیکان برگشت؛ این رای حالا انگیزه بیش از اندازه‌ای هم به ذوب‌آهن هم به سایپا خواهد داد تا در بازی رو در رو برای برد پا به زمین مسابقه بگذارند.

حالا همه‌چیز دست ذوب‌آهن و سایپا خواهد بود تا خودشان را در لیگ نگه‌دارند، دو تیمی که سایه به سایه هم در جدول قرار دارند و ۲۲ امتیازی هستند.

اکنون تقابل ذوب‌آهن-سایپا بسیار حیاتی خواهد بود و می‌تواند تکلیف شایسته‌ترین تیم برای بقا در لیگ بیستم را مشخص کند.

ذوب‌آهن و سایپا جزو ۵تیمی هستند که در تاریخ بیست دوره‌ای لیگ برتر هیچگاه به لیگ پایین‌تر سقوط نکرده‌اند و تا به‌حال ۳۹ مرتبه بایکدیگر به رقابت پرداخته‌اند که در این رقابت‌ها ۱۰ پیروزی سهم ذوب‌آهن و ۱۹ پیروزی سهم سایپا بوده، ۱۲ دیدار هم به تساوی منجر شده است.

ذوب‌آهن شش سال است که سایپا را در فولادشهر شکست نداده و در ۱۹ دیداری که در اصفهان برگزار شده ۵ مرتبه ذوب‌آهن و ۷ مرتبه سایپا پیروز شده‌اند و ۷ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

امشب ذوب‌آهن و سایپا در یک جنگ تمام‌عیار گرمای فولادشهر را دوچندان می‌کنند و تیمی که برنده از زمین مسابقه بیرون بیاید شانس بیشتری برای بقا خواهد داشت، هر تیمی برنده شود با ۲۵ امتیاز به رده چهاردهم می‌رود و به‌اندازه سه امتیاز از قعر فاصله می‌گیرد؛ تساوی به‌درد هیچ‌یک از دو تیم نمی‌خورَد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.