دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌ها شده و ظرفیت این مراکز درمانی در حال تکمیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی و همسایگی با استان هرمزگان در شرایط حاد قرار دارد.

او با اشاره به اینکه تعداد بستری‌ها در بخش‌های کرونایی روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌ها شده و به طور تقریبی ظرفیت این مراکز در حال تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بهبود شرایط بیمارستان‌ها و تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان وابسته به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که باید مردم به آن توجه کنند.

کشمیری بیان کرد: اکنون ۶ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی یعنی خیلی پرخطر و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و مردم باید موج پنجم شیوع این ویروس مرگبار را جدی بگیرند.

او گفت: میزان بستری‌ها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است و باید مردم این شهرستان‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اشاره کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۵۰ هزار و ۱۷۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته است که پنج هزار و ۳۷۰ مورد به مراجع قضائی معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


میمنت توبه خاک با اشاره به انجام ۲۶هزار و ۵۲۴ بازرسی مشترک در استان بوشهر، افزود: در این مدت ۲۲هزار و ۳۴۱ مورد اخطار صادر شده است.

او ادامه داد: همچنین در هفته گذشته سه هزار و ۹۱۲ مورد بازرسی از اصناف در استان بوشهر انجام شد که رعایت بهداشت فردی در آن‌ها ۹۰ درصد، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ۸۹ و رعایت تهویه ۹۱ درصد بوده است.

توبه خاک با اشاره به اینکه ۹.۴ درصد از اصناف اخطار گرفته و ۶ واحد صنفی نیز تعطیل شدند، عنوان کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صنف‌های اصلی مانند اماکن ورزشی، پایانه‌های مسافربری و جایگاه‌های سوخت در پایین‌ترین میزان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.