سرهنگ یادگارنژاد هشدار داد: افراد هنگام دانلود هر نوع نرم افزار با محتواهای مختلف، مراقب بدافزار‌های مخربی که سیستمشان را آلوده می‌کند، باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با توجه به مراسم‌های رسمی و ملی در کشور و استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی، مجرمان ممکن است اقدام به قراردادن نماهنگ، کلیپ و نرم‌افزا‌های مرتبط با این مراسم‌ها در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی کنند.

او افزود: یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار در قالب فایل‌های ضمیمه شده است که کاربر به هنگام نصب برنامه، مجوز‌هایی از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی را به نرم‌افزار  می دهد و این‌گونه به مجرمان سایبری، اجازه نفوذ به تلفن همراه قربانی داده می شود. 

سرهنگ یادگار نژاد سواستفاده از دانلود نرم افزار‌ها و ادعیه‌های مذهبی را یکی از روش‌های ارسال بدافزار دانست و گفت: با توجه به اینکه دانلود و دریافت فایل‌های مذهبی و دیگر نرم افزار‌های مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین احتمال ارسال این‌گونه بدافزار‌ها در قالب فایل‌ها وجود دارد؛ بنابراین هموطنان باید دقت و حساسیت بیشتری در دانلود و نصب فایل‌های مذهبی داشته باشند.

او در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات دانلود مداحی یا فایل‌های مذهبی با کم ترین قیمت، شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که کاربران را به صفحات جعلی پرداخت هدایت کرده که  این کار منجر به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت خالی شدن حساب شهروندان می‌شود که برای جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها به کاربران توصیه می‌شود، آنتی ویروس سیستم خود را به روز کنند، همچنین بعد از هر دانلود، ویروس کشی سیستم نیز ضروری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان  تاکید کرد: برای دانلود برنامه‌ها و فایل‌های خود، حتما از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌های راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

او به شهروندان توصیه کرد: هنگام دانلود هر نوع نرم افزار با محتوای فیلم، کلیپ، آهنگ و دیگر محتوا مراقب بدافزار‌های مخربی که سیستمشان را آلوده می‌کند، باشند. 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار