مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: خراسان‌ رضوی در سه سال گذشته جزو استان‌های برتر در حوزه جشنواره رضوی بود.

او افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین (ع) به ویژه فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره ائمه (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: در یازدهمین دوره این جشنواره علاوه بر قالب‌های گذشته نظیر چهار گزینه ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک، بخش شعرگویی ویژه بزرگسالان و نوجوانان و قصه گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با جشنواره نیز افزوده شده است.

حجت الاسلام سبزیان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این جشنواره در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و فایل کتاب‌ها در پایگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir قابل دسترسی است، ضمن اینکه منابع مکتوب نیز در کتابخانه‌های سراسر استان موجود است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در بخش کودک کتاب "زندگی امام رضا (ع) " نوشته سید محمد مهاجرانی توسط نشر کتابک و مجموعه چهارده معصوم ۱۴ مربوط به امام زمان (ع) نوشته زهرا عبدی نشر جمکران معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تأکید کرد: در بخش نوجوانان نیز کتاب "برای ضامن آهو"، ۵۵ پرسش و پاسخ در باره امام رضا (ع) و زیارت ایشان نوشته غلامرضا حیدری ابهری از به‌نشر و کتاب "ده قصه از امام زمان (عج) " نوشته فریبا کلهر از نشر قدیانی انتخاب شده‌اند.

حجت الاسلام سبزیان اظهار کرد: کتاب‌های "چشمه‌های بهشت"نوشته محمد هادی زاهدی از به نشر و "پرسش‌ها وپاسخ‌های دانشجویی مهدویت (دوران ظهور) " نوشته رحیم کارگر از نشر معارف به عنوان منابع جوان و بزرگسال معرفی شده است.

او افزود: رشته‌های این دوره از جشنواره شامل نقاشی، پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، دو پویش "برای امام زمانم" ویژه نوجوانان و "مروجان فرهنگ رضوی" ویژه کتابداران، داستان کوتاه، تولید آثار هنری، قصه‌گویی، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر است.

"جشنواره کتابخوانی رضوی" با طراحی رقابت کتابخوانی، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه توام با معارف اهل‌بیت (ع) از ۱۰ سال پیش به سلسله برنامه‌های "جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) " افزوده شده و همزمان با ششمین دوره برپایی این جشنواره از سال ۱۳۹۵ تاکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری آن شده است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.