همزمان با دهه کرامت محفل ملی ادبی "از کریمه تا رضا" به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور شاعران آیینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با دهه کرامت محفل ملی ادبی "از کریمه تا رضا" به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور شاعرانی از  استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس به‌صورت مجازی برگزار شد.

مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) گفت: به یمن حضور حضرت رضا(ع) در جامعه ایرانی، اتفاقات خوب و اثربخشی اتفاق افتاده است؛ از مهم ترین اقداماتی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در  این سال‌ها انجام داده است، برگزاری منظم و منسجم جشنواره ملی کتابخوانی رضوی است که سال‌ها به همت کتابداران به یک مجموعه اقدامات فرهنگی موثر در سراسر کشور تبدیل شده است.

او با اشاره به محافل ادبی کتابخانه ها افزود: با توجه به شیوع کرونا در جهان و  برگزاری غیرحضوری، این محافل به‌صورت مجازی با جدیتی فراوان، منظم، مستمر و ثمر بخش در مجموعه کتابخانه های عمومی برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی  ادامه داد: با توجه به سابقه طولانی محافل و مجالس ادبی در جامعه یکی از دغدغه های مسئولین در سطح بالای کشور  تقویت و شکل گیری این محافل با رویکرد مخاطب عمومی اعم از اعضای کتابخانه های عمومی است.

رمضانی بیان کرد: این قبیل کارهای گروهی علاوه بر ایجاد و افزایش فضاهای هم‌افزایی باعث تبدیل گفتار به عمل و اجرا می شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۸۰ کتابخانه میزبان برگزاری انتخابات کشوری هستند، قطعا کتابخانه ها در امر دعوت مردم برای مشارکت در این فرضیه ملی و دینی نقش به‌سزایی ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار