با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، خودروهای ایران خودرو دارای امکان اتصال‌پذیری خواهند شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا آخوندی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به آغاز همکاری این سازمان با گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه هوشمندسازی خودرو‌های تولیدی اظهار کرد: گروه صنعتی ایران خودرو برای اتصال خودرو‌های تولیدی خود، طی چند سال آینده برنامه ریزی کرده که این برنامه، طی قراردادی با سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اجرا می‌شود.

 آخوندی با بیان اینکه اتصال خودرو‌ها با هدف هوشمندسازی آنها، در مرحله اول با ایجاد اتصال پذیری آن‌ها انجام می‌شود، افزود: هم زمان با آغاز این فعالیت، نصب سامانه‌های سیستم‌های دستیار راننده موسوم به ADAS در خودرو‌های گروه صنعتی ایران خودرو نیز انجام می‌شود که امکان بسیار ارزشمندی برای ارتقا خودرو‌ها به سطح خودرو‌های نیمه خودران است.

رئیس جهاددانشگاهی صنعتی شریف افزود: گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه هوشمندسازی و فناوری خودرو‌های متصل، گروه پژوهشی فناوری اطلاعات این سازمان را به عنوان یکی از پیشگامان حوزه فناوری ارتباطات هوشمند خودرویی به همکاری انتخاب کرده است.

او ادامه داد: خودرو‌های متصل این گروه صنعتی، دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که از جمله آن ارائه خدمات تماس اضطراری به صورت خودکار و غیر خودکار برای سرعت بخشی به عملیات امداد و نجات در زمان وقوع حوادث رانندگی و یا خرابی خودرو است. همچنین در زمان وقوع تصادف این خودرو‌ها با اتصال با مرکز تماس ایران خودرو به صورت خودکار علاوه بر ارسال موقعیت وقوع تصادف برای مرکز امداد برای اعزام نیرو‌های امدادی امکان تماس اپراتور‌های این مرکز را با سرنشینان خودرو را برای اطلاع از شرایط و هدایت بهتر عملیات امدادی فراهم می‌کند.

 آخوندی افزود: پیش‌بینی می‌شود تجهیز خودرو‌ها به این امکان، کاهش چشمگیری در تلفات جاده‌ای به همراه داشته باشد و این خودرو‌ها این قابلیت را خواهند داشت که با جمع آوری اطلاعات فنی خودرو به صورت مستمر امکان پیش بینی اشکالات احتمالی را فراهم سازند و با ارائه اطلاعات به مالکان خودرو هزینه‌های نگهداری و تعمیرات خودرو را کاهش دهند. در خودرو‌های متصل، علاوه بر امکانات ذکر شده، ردیابی خودرو نیز امکانپذیر می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار