دوره «بایسته‌های مدیریتی از منظر جرم شناختی و پیشگیرانه» با حضور فرماندهان ارشد ارتش و معاون دادستان نظامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز یوسفوندی معاون دادستان نظامی استان تهران در دوره «بایسته‌های مدیریتی از منظر جرم شناختی و پیشگیرانه» که با حضور فرماندهان ارشد ارتش برگزار شد با اشاره به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا در خصوص حفظ حقوق عامه، نقش نیرو‌های مسلح را در این زمینه بسیار مهم توصیف کرد و اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها، صیانت از منابع زیر زمینی مانند سفره‌های آب، توجه به حقوق مردم و نیرو‌های مسلح در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حفظ آثار ملی و میراث فرهنگی، توجه به حقوق سربازان، رعایت حقوق سهامداران تعاونی‌های مسکن و جلوگیری از تعارض فعالیت‌های اقتصادی با بخش خصوصی از مهمترین مصادیق حقوق عامه در نیرو‌های مسلح است.

وی تغییر سطح تهدیدات را نشان از افزایش قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: نقش نیرو‌های مسلح به عنوان پیش قراول این جبهه از اهمیت بسزایی برخوردار است و دشمن برای تضعیف این اقتدار، تلاش می‌کند که با کمک ابزار‌های مختلف نفوذ و رخنه‌ای ایجاد کرده و به اسرار و توانمندی‌های نظامی دست یابد.

این مقام قضایی همچنین رعایت موازین و دستورالعمل‌های ایمنی در نیرو‌های مسلح را از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار دانست و گفت: وقوع سوانح دریایی و هوایی باعث کاهش توان نظامی، افزایش جسارت دشمنان و کاهش سرمایه اجتماعی نیرو‌های مسلح می‌شود.

وی افزود: عامل انسانی بالاترین نقش را در بروز سوانح و حوادث دارد و مراجع نظارتی نقش مهمی برای پیشگیری از این وقایع دارند.

یوسفوندی در ادامه، خواستار بررسی کارشناسی الگوی فعلی خدمت سربازی شد و یادآور شد: نقش خدمت سربازی در افزایش قدرت کشور و فرصت‌ها و آسیب‌های آن و ادامه روند کنونی نیاز به کار کارشناسی دقیق و جامع در درون نیرو‌های مسلح دارد.

معاون دادستان نظامی تهران با اشاره به تأثیر مؤلفه قدرت نیرو‌های مسلح در ارتقاء اقتدار ملی و سرمایه اجتماعی گفت: مدیریت فرماندهان با شاخص‌های شایسته محوری، قانون مداری، توجه به ضرورت افزایش توان نظامی، نگاه به مسائل در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و توجه به رعایت سیاست‌های اصل ۴۴، نظام را در این مسیر رهنمون خواهد ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار