مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان از صدور دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده تا سقف ۶ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضوی مدیر امورمالیاتی استان زنجان از صدور دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده تا سقف ۶ میلیارد تومان گفت:  طبق این دستورالعمل و در اجرای مصوبه جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، سازمان امورمالیاتی کشور مجاز است تمام یا قسمتی از جرائم مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده را مطابق دستورالعملی که به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، در سال ۱۴۰۰ مورد بخشودگی قرار دهد.


او افزود: بر این اساس در صورت پرداخت مانده‌ بدهی قطعی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ یکم تیرماه  ۱۳۹۹، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی، به میزان صد درصد و پرداخت مانده بدهی قطعی تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ برای کلیه‌ فعالان اقتصادی هفتاد درصد؛ بخشودگی جرائم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره/سال مالیاتی در هر منبع حسب مورد، حداکثر تا مبلغ ۶ میلیارد تومان اعمال خواهد شد.


مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان ادامه داد:در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی پس از مهلت‌های تعیین‌شده به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی جرائم موضوع این ماده تا پایان امسال کسر می‌شود.


رضوی گفت: در صورت پرداخت بدهی قطعی، برای درخواست اعمال بخشودگی تا سقف تعیین شده محدودیت زمانی وجود ندارد و تاریخ پرداخت، ملاک اعمال درصد‌های مذکور است.


او افزود: اعمال بخشودگی جرائم برای هر یک از دوره‌ها/سال‌های مالیاتی در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن دوره/سال مالیاتی امکان‌پذیر است.


مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان گفت:  اشخاصی که مشمول پرداخت مالیات نبوده و یا طبق مقررات مشمول معافیت بودند لیکن مشمول جرائم عدم انجام تکالیف قانونی شده‌اند، حسب مورد از بخشودگی صد در صدی جرائم برخوردار خواهند شد.


رضوی افزود: در راستای حمایت از کالای ایرانی، آن بخش از جرائم دیر پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده پیمانکاران که به واسطه عدم دریافت از کارفرمایان ایجاد شده‌است، به صورت صد در صد بخشوده می‌شود.


او ادامه داد: مفاد این دستورالعمل مانع از اعمال بخشودگی جریمۀ عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و جریمه‌ تأخیر موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به مهلت‌های اعلامی به موجب بخشنامه‌های صادره نخواهد‌بود.

 مؤدیان موظفند درخواست بخشودگی جرائم را به اداره امورمالیاتی ذیربط تسلیم کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.