کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

بیژن ذوالفقار نسب، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی اظهار داشت: گروهی که تیم ملی فوتبال کشورمان در آن قرار گرفته به ظاهر گروه آسانی است، اما باید بدانیم که نتایج فوتبال هیچ گاه از قبل قابل پیش بینی نیست؛ چرا که حریفان ایران هم قطعا خود را برای رویارویی با ایران آماده خواهند کرد و نمی‌توانیم از قبل چیزی را پیش بینی کنیم. همه حریفان ما قابل احترام هستند و باید به خوبی آن‌ها را آنالیز کنیم، در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هر بازی برای تیم ملی فوتبال ایران حکم فینال را دارد.

او افزود: اگر بخواهیم به نام تیم‌ها نگاه کنیم، تیم‌های گروه B قوی‌تر هستند؛ اما گروه ایران هم هرچند آسان به نظر می‌رسد، اما پیچیده است و تیم ملی فوتبال کشورمان باید دوران آمادگی بسیار خوبی را پشت سر بگذارد تا در شان تیمی که می‌خواهد در جام جهانی حاضر شود بازی کند. قرارداد اسکوچیچ هم تمدید شده است که خود اتفاق مهمی برای تیم ملی بود و به فال نیک می گیریم و امیدواریم ملی پوشان فوتبال کشورمان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم عملکرد خوبی داشته باشند. کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران باید هر حریفی را جدی بگیرد و به چشم فینال به این دیدار‌ها نگاه کند. هیچ بازی در این سطح از مسابقات را نباید آسان قلمداد کرد و حریفان را دست کم گرفت. باید خوب بازی کنیم تا بتوانیم مقتدرانه از گروهمان به جام جهانی صعود کنیم.

تصمیم گیرنده اول و آخر تیم ملی فوتبال باید اسکوچیچ باشد

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص برپایی اردو‌های تیم ملی فوتبال در حالی که لیگ برتر در جریان است، گفت: در این خصوص اصلح‌ترین فرد برای تصمیم گیری اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال است و تصمیم گیرنده اول و آخر تیم ملی فوتبال باید اسکوچیچ باشد؛ چرا که قطعا برنامه ریزی برای آماده شدن ملی پوشان دارد و از طرفی دوره آماده سازی بازیکنان دوره بسیار حساسی است. در واقع باید طوری برنامه ریزی شود که شروع بازی‌ها در این دوره همزمان با آمادگی بازیکنان باشد و در این باره نباید ذهن سرمربی تیم ملی را به هم بزنیم و بگذاریم برنامه‌های او برای ملی پوشان به خوبی به اجرا در بیایند. من یک کارشناس هستم و نمی توانم بگویم لیگ باید تعطیل بشود یا خیر.

تیم ملی فوتبال ایران بهتر از روزی خواهد بود که عراق را در منامه شکست داد

ذوالفقار نسب در مقایسه حریفان ایران با تیم‌های حاضر در گروه B عنوان کرد: در گروه تیم ملی فوتبال کشورمان به جای کره می‌توانست استرالیا باشد، اما وجود کره در گروه ما به نفع تیم ملی است؛ چرا که ۲ تیم شناخت بسیار خوبی از هم دارند. تیم سوم گروه امارات است که می‌توانست قرعه به نام عربستان بخورد، اما باز هم این به نفع ما است. دیگر حریف ما عراق که به شخصه دوست داشتم به جای عراق، چین با ما همگروه می‌شد. عراق را در حال حاضر به خوبی می‌شناسیم و تمام نقاط ضعف آن‌ها را می‌دانیم و قطعا آمادگی تیم ملی فوتبال کشورمان بیشتر از روزی خواهد بود که عراق را در منامه شکست دادیم.

او ادامه داد: حریف بعدی ما هم تیم ملی فوتبال سوریه است که قرعه بهتری نسبت به تیم ملی فوتبال عمان است؛ چرا که سرمربی تیم ملی فوتبال عمان، برانکو ایوانکوویچ است. فردی که کاملا بازیکنان ایرانی را می‌شناسد و می‌داند که چطور باید برابر ایران بازی کند. تیم لبنان هم که برای تیم ملی فوتبال کشورمان حریف راحت تری است و امیدوارم این گروه برای تیم ملی فوتبال خوش یمن باشد و با اقتدار به جام جهانی صعود کند.

فدراسیون فوتبال عراق بهتر از کاتانچ را پیدا نمی‌کند

او تصریح کرد: کاتانچ ۵ سال سرمربی تیم ملی فوتبال عراق است و فوتبال این کشور را به خوبی می‌شناسد. شما بازی مقدماتی جام جهانی گذشته را به یاد بیاورید و ببینید چگونه توانست با ترکیب و آنالیز دقیق، تیم ملی فوتبال ایران را تحت فشار قرار دهد و شرایط بازی را برای تیم ملی سخت کند. در حال حاضر و در شرایط کنونی، بعید می دانم تیم ملی فوتبال عراق مربی بهتر از کاتانچ پیدا کند، اما هر شرایطی پیش بیاید شرایط روحی و روانی بازی با عراق به نفع تیم ملی فوتبال ایران است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار