رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، شیراز را در آستانه ورود به وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجاه و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، شیراز را در آستانه ورود به وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

او با توجه به شیوع نوع جهش یافته کروناویروس هندی، بر رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد و افزود: طبق رنگ بندی رسمی از نظر وضعیت کروناویروس در استان‌های کشور، در حال حاضر ۱۳ شهرستان فارس شامل جهرم، خنج، داراب، زرین دشت، قیروکارزین، کازرون، کوار، گراش، لارستان، لامرد، اوز، خفر و کوه چنار در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان، از آمادگی همه مراکز درمانی استان خبر داد.

دکتر لطفی همچنین خواستار همکاری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان فارس در مقابله با موج پنجم کرونا شد و ادامه داد: لازم است مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نظارت بیشتری بر رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد داشته باشند.

او در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن بررسی عملکرد و اقدامات کمیته واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، بر چگونگی تخصیص سهمیه‌های جدید واکسن به دانشگاه نظارت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار