شرکت ولوو برای باتری های بهتر، آماده سازی یک سیستم عامل با نام تجاری ولوو و پیشگامی در ایمنی خودرو تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ولوو در حالی که امروز Concept Recharge را راه اندازی کرد، از رویداد Tech Moment خود برای نشان دادن برنامه‌های پیشرفت فناوری در سال‌های آینده استفاده کرد. این شرکت بر روی چند زمینه اصلی متمرکز بود: تولید باتری، قدرت محاسبات، سرگرمی اطلاعاتی و ایمنی.

ولوو می‌خواهد وسایل نقلیه الکتریکی ۵۰ درصد از فروش خود را تا سال ۲۰۲۵ با یک سری کامل EV تا سال ۲۰۳۰ تشکیل دهند و این کار در موتور‌های درون سوز را متوقف کرده است. ولوو با سازنده سوئدی Northvolt وارد همکاری شده است و با هم همکاری می‌کنند تا چگالی انرژی را تا ۵۰ درصد نسبت به باتری‌های امروزی افزایش دهند و در اواسط دهه ۲۰۲۰ بار شارژ را به نصف کاهش دهند. ولوو و Northvolt هدفشان تولید باتری فقط با استفاده از انرژی تجدید پذیر و بازیافت هرچه بیشتر مواد از باتری‌های قدیمی است.

نسل بعدی باتری های ولوو چگونه خواهد بود؟

نسل بعدی ولوو EV نیز شامل شارژ دو طرفه است، بنابراین صاحبان خانه می‌توانند خانه خود را از طریق باتری ماشین خود در دوره‌های اوج تقاضای برق تأمین کنند. این امر به تجهیزات شارژ مالک و سیاست‌های صورتحساب محلی آن‌ها بستگی دارد.

طراحی جدید ولوو برای بهبود باتری ها و ایمنی بالای وسایل نقلیه

اعتبار ولوو بر اساس تعهد خود به ایمنی ساخته شده است و این شرکت نشان داد که چگونه سیستم‌های رانندگی خودکار به کاهش تصادفات کمک می‌کند. سنسور‌های لیدار مانند آنچه در بالای کانسپت شارژ قرار دارد، دوربین‌های راداری و سنتی را برای بهبود دقت توانایی ماشین در تجسم محیط اطراف، تکمیل می‌کنند. ولوو - با اجازه مالکان - داده‌های جمع آوری شده توسط این سنسور‌ها را در زمان واقعی پردازش می‌کند تا بتواند به روزرسانی‌های هوا را با سرعت بیشتری انجام دهد و به تدریج سطح رانندگی خودکار را که اتومبیل هایش توانایی آن را دارند افزایش دهد. ولوو گفت که تمرکز خود را بر روی آوردن رانندگی مستقل بدون نظارت به بزرگراه‌ها قبل از گسترش آن به مکان‌های مختلف جغرافیایی یکی پس از دیگری با در دسترس قرار دادن داده‌ها از آن مناطق است.

ولوو همچنین از سیستم محاسبات هسته‌ای جدیدی خبر داده است که سال آینده در خودروی الکتریکی معرفی خواهد شد. این سیستم با شریک انویدیا ساخته شده است و از سه رایانه اصلی تشکیل شده است، یکی به پردازش بینایی و هوش مصنوعی، دیگری برای محاسبات عمومی و دیگری به سرگرمی اختصاص دارد. سیستم اصلی همچنین باعث کاهش تعداد واحد‌های کنترل الکترونیکی موجود در هر ولوو از ۱۰۰ به ۵۰ واحد، صرفه جویی در وزن و بهبود بهره وری انرژی می‌شود.

سیستم محاسباتی اصلی با سیستم عامل داخلی ولوو، به نام VolvoCars.OS، همراه با گوگل توسعه داده می‌شود. سیستم جدید سرگرمی بر روی ایمنی متمرکز شده است، صفحه نمایش خودرو به روش‌های ساده  برای جلوگیری از حواس پرتی رانندگی، اطلاعات را تقسیم می‌کند. فقط مهمترین اطلاعات، براساس وضعیت رانندگی، بر روی صفحه نمایش داده می‌شوند. با محصولات آینده ولوو، تلفن شما به عنوان یک کلید عمل می‌کند و از برنامه Volvo Cars برای یافتن و پرداخت هزینه شارژ و فعال سازی ویژگی‌های از راه دور مانند گرمایش و خنک سازی استفاده می‌شود.

بسیاری از ویژگی‌های پیش نمایش ولوو در Tech Moment اولین حضور خود را در SUV پرچمدار نشان می‌دهد که سال آینده مشخص خواهد شد. پیش بینی می‌شود این جانشین الکتریکی XC۹۰، بزرگترین خودرویی باشد که ولوو در حال حاضر می‌سازد و باید شباهت زیادی به شارژ مفهومی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.