رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، از دستگیری قاتل ۳۴ ساله‌ای خبر داد که حدود ۲ ماه قبل اقدام به قتل جوانی ۳۴ ساله در شهر کرمانشاه کرده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز نظری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت : پس از وقوع قتل جوانی ۳۰ ساله که اردیبهشت امسال در حوالی شهر کرمانشاه رخ داد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : کاراگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل متواری در یکی از روستا‌های شهرستان کرمانشاه شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل جوان ۳۰ ساله با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

او از معرفی قاتل دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد .

انواع سرقت‌های مهم کدام است؟

علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : سرقت‌های مهم شامل طلافروشی، بانک، مغازه، منزل، اتومبیل، موتورسیکلت، قاپ زنی، اماکن، احشام و محموله می‌شود.

او گفت : خوشبختانه در مجموع این جرائم طی سه ماه سپری شده از امسال و در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته ایم.

 جاویدان افزود: در این مدت خوشبختانه سرقت طلافروشی و بانک در استان نداشته ایم، اما با تلاش همکاران ۸۷ مورد کشف سرقت مغازه و ۳۹۷ مورد کشف سرقت منزل صورت گرفته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۹۹ درصد سرقت خودرو‌ها و ۶۲ درصد سرقت موتورسیکلت‌ها کشف شده است، افزود: تعداد خودرو‌های مسروقه کشف شده ۵۶۴ دستگاه و تعداد موتورسیکلت‌ها ۸۱ دستگاه بوده است.

او از کشف ۸۴ درصد از قاپ زنی‌های رخ داده در استان به تعداد ۱۶۳ مورد در سه ماه سپری شده از سال خبر داد و گفت: ۶۸ درصد سرقت از اماکن که شامل ۸۶۷ مورد است، با تلاش ماموران کشف شده است.

 جاویدان در خصوص سرقت احشام ادامه داد: امسال ۷۰ مورد سرقت در این حوزه رخ داده، اما با تلاش همکاران علاوه بر کشف همگی آن‌ها ۲۴ مورد دیگر مربوط به پارسال کشف شد تا شاهد کشفیات ۱۳۴ درصدی در این خصوص باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به برخی چالش‌ها و مشکلات موجود در زمینه مقابله و مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، ضعف در حفاظت فیزیکی اماکن و و تاسیسات دولتی و خصوصی، عدم وجود پارکینگ در اطراف بیمارستان‌ها و هسته مرکزی شهر از جمله این چالش هاست.

او افزود: پایین بودن ظرفیت اردوگاه‌های ماده ۱۵ و ۱۶ در رابطه با معتادان متجاهر و سارق، نامناسب بودن حصارکشی و نصب تجهیزات در محدوده اماکن دولتی و خصوصی و عدم روشنایی مناسب معابر و اماکن در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر از دیگر مشکلات است.

 جاویدان با بیان اینکه مبارزه با سرقت نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است و پلیس به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه ورود پیدا کند، خواستار مشارکت جدی‌تر دیگر نهاد‌ها و ادارات در بحث مقابله با این پدیده و همکاری گسترده‌تر با ماموران انتظامی شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.